Magyar Péter: „Orbán mai szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép”

  • narancs.hu
  • 2024. október 11.

Belpol

Szerinte a kormányfő a közvélemény-kutatások eredményét látva volt kénytelen kiejteni a Tisza Párt és az ő nevét.

„Orbán Viktor mai rádióbeli szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép” – írta Magyar Péter péntek reggeli Facebook-bejegyzésében.

A Tisza Párt elnöke szerint a miniszterelnök a legfrissebb közvélemény-kutatások eredményét látva volt kénytelen ma először kiejteni pártja és az ő nevét, ám „ugyanazzal a lendülettel a csillagokat is lehazudta az égről.”

„DK-Tisza szövetségről hadovált, miközben mi a kezdetektől az Orbán-Gyurcsány korszak lezárásán dolgozunk”

– szögezte le Magyar Péter, utalva Orbán szavaira, miszerint Ursula von der Leyen és Manfred Weber Dobrev Klára és a Tisza párt elnökének „házasságával” szeretnék megbuktatni a magyar kormány. Magyar Péter hozzátette, pártja mindig világossá tette, hogy minden külső befolyást, „az Orbán-kormányt a magyar emberek millióival összefogva itthon fogjuk leváltani.”

Orbán Viktor mai rádióbeli szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép. Eközben a miniszterelnök...

Posted by Péter Magyar on Thursday, October 10, 2024

A politikus szerint az is hazugság, hogy a Tisza Párt beengedné az „illegális migránsokat”, hiszen „legutoljára az Európai Parlamentben mondtam el neki [Orbánnak], hogy támogatjuk a szigorú, következetes migrációs politikát és a déli határkerítés fenntartását.” „Háborúpártisággal vádolt minket, miközben a Tisza Párt a békéért dolgozik, elutasítja a fegyverszállítást és mi vittünk humanitárius segítséget a lebombázott kijevi gyerekkórházhoz, amely támadást Orbán a mai napig el sem ítélt” – folytatta a párt vezető EP-képviselője.

„A lejtőn lefelé csúszó állampárt számára láthatóan nem maradt más, mint a hazugságcunami, a gyűlöletkeltés és az aljas, hazug lejárató propaganda” – zárta bejegyzését Magyar Péter, aki szerint a Tisza párt nem süllyed erre a szinte, politikájuk középpontjában pedig „az új, békés, igazságos, európai és élhető Magyarország megteremtése áll.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.