Magyar Péter: „Orbán mai szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép”

  • narancs.hu
  • 2024. október 11.

Belpol

Szerinte a kormányfő a közvélemény-kutatások eredményét látva volt kénytelen kiejteni a Tisza Párt és az ő nevét.

„Orbán Viktor mai rádióbeli szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép” – írta Magyar Péter péntek reggeli Facebook-bejegyzésében.

A Tisza Párt elnöke szerint a miniszterelnök a legfrissebb közvélemény-kutatások eredményét látva volt kénytelen ma először kiejteni pártja és az ő nevét, ám „ugyanazzal a lendülettel a csillagokat is lehazudta az égről.”

„DK-Tisza szövetségről hadovált, miközben mi a kezdetektől az Orbán-Gyurcsány korszak lezárásán dolgozunk”

– szögezte le Magyar Péter, utalva Orbán szavaira, miszerint Ursula von der Leyen és Manfred Weber Dobrev Klára és a Tisza párt elnökének „házasságával” szeretnék megbuktatni a magyar kormány. Magyar Péter hozzátette, pártja mindig világossá tette, hogy minden külső befolyást, „az Orbán-kormányt a magyar emberek millióival összefogva itthon fogjuk leváltani.”

Orbán Viktor mai rádióbeli szeánszának minden pontján villogott a hazugságvizsgáló gép. Eközben a miniszterelnök...

Posted by Péter Magyar on Thursday, October 10, 2024

A politikus szerint az is hazugság, hogy a Tisza Párt beengedné az „illegális migránsokat”, hiszen „legutoljára az Európai Parlamentben mondtam el neki [Orbánnak], hogy támogatjuk a szigorú, következetes migrációs politikát és a déli határkerítés fenntartását.” „Háborúpártisággal vádolt minket, miközben a Tisza Párt a békéért dolgozik, elutasítja a fegyverszállítást és mi vittünk humanitárius segítséget a lebombázott kijevi gyerekkórházhoz, amely támadást Orbán a mai napig el sem ítélt” – folytatta a párt vezető EP-képviselője.

„A lejtőn lefelé csúszó állampárt számára láthatóan nem maradt más, mint a hazugságcunami, a gyűlöletkeltés és az aljas, hazug lejárató propaganda” – zárta bejegyzését Magyar Péter, aki szerint a Tisza párt nem süllyed erre a szinte, politikájuk középpontjában pedig „az új, békés, igazságos, európai és élhető Magyarország megteremtése áll.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.