Magyar Péter rácsodálkozott a kormányinfóra

  • narancs.hu
  • 2024. április 11.

Belpol

Az egész nem tetszett neki, miniszterestül, újságíróstul.

Reagált a csütörtöki kormányinfóra Magyar Péter, a Tisztelet és Szabadság Párt alelnöke.

Facebook-posztjából az derül ki, hogy másmilyennek látta a mostani kormányinfót, mint az ez előttieket.

Úgy találta, a kormány „szintet lépett a nyilvánosság elhallgatásában”, a másfél óra előre megírt kérdésekről szólt, és a miniszterek nem tértek ki a hétvégi tüntetésre és arra, hogy erkölcsi, jogi, politikai és gazdasági válság van. 

„És ami igazán érdekes, hogy nem volt egy ember sem a teremben, aki a mesedélután első órája után azt mondta volna, hogy mi ehhez az elhallgatáshoz nem asszisztálunk, mi újságírók vagyunk és az országot és a magyar embereket valóban érdeklő ügyekben akarjuk kérdezni Gulyás Gergelyt és a kormányt” – írja Magyar Péter.

A kormányinfón az újságírók szóba hozták a Schadl–Völner-ügyet kérdéseikben, Gulyás Gergelyt a Magyar Péterhez fűződő kapcsolatáról is kérdezték, és válaszolt is, többek közt azt, hogy neki a történtekhez nincs köze, vagy ha mégis (lesz), akkor majd nagyon hálásak lesznek neki, és ezt mindenki jól jegyezze meg.

A kormányinfó előtt Magyar szintén a Facebookon sorvezetőt küldött egykori barátjának, egyik gyermeke keresztapjának, Gulyás Gergelynek, azzal kezve, „Kérlek ne hazudjatok, legalább Te ne. Nem vagyok háborúpárti. Fontosnak tartom, hogy Magyarország és egész Európa kimaradjon a háborúból. Nem támogatom fegyverek szállítását Magyarországon keresztül. Fontosnak tartom, hogy a nagyhatalmak mielőbb tárgyalóasztalhoz üljenek, hogy a két éve tartó vérontás végre lezárható legyen.”

Ezzel arra utalt, hogy az ellenzéket egy kalap alá vevő CÖF-plakátokon Fekete-Győr András képét az övére cserélték ki, és háborúpárti baloldalinak titulálta a Fidesz.

A sorvezetőben kitér arra, hogy nem baloldali, fontosnak tartja az illegális migráció elleni küzdelmet. Miközben az állam milliárdokat költ propagandára, az ország a csőd felé tart, és tessék elmondani az embereknek, hogy az önkormányzati választások után milyen megszorításokra készül a kormány. Azt is kilátásba helyezte, hogy a majdani új kormány meg fogja nyitni az ügynökaktákat, ezzel a lépéssel 34 éve adós a politikai elit. Azt is kérte Gulyástól, ne akadályozza a kormány az ő pártjának nyilvántartásba vételét. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.