Rendkívüli állománygyűlésen jelentették be a Közgép tulajdonosváltását – értesült a 444.hu. Nyerges Zsolt és felesége a tiszakécskei üzletember Szíjj László cégének, a Duna Aszfaltnak adta el a Közgép összesen 30 százaléknyi részvénycsomagját. Az október 31-i közgyűlésen Nyerges a teljes igazgatósággal együtt lemondott a cég vezetéséről. Új igazgatóságot nem neveztek ki, a céget mostantól egy személyben a tiszakécskei vállalatot is irányító Tóth László vezeti.
Nyerges Zsolt a nyáron vette át Simicska Lajostól a Fidesz egykori pénztárnokának komplett cégbirodalmát. A most lezajlott tranzakcióval a birodalom egykori központi vállalata egy érintéssel Orbán Viktor környezetéhez került.
Simicskától több részvénycsomag különböző, osztott tulajdonban lévő vagyonkezelő által került a szolnoki ügyvédhez. A magánszemélyként birtokolt részvényektől Nyerges már megvált, hogy mielőbb átadhassa a cég irányítását Tóth Lászlónak. A Közgép Zrt. vagyonának jelentős része várhatóan egy kiválással létrejövő új társaságra, a Közgép-Kivitelezési Zrt.-re száll át.
A Direkt36 már korábban megírta, hogy a Mezort Zrt. mezőgazdasági nagyvállalat szintén gazdát cserélt. A cég szintén Nyergestől a felcsúti körökből ismert Vörös Józsefhez került. Az egykori Simicska cégbirodalom átadása Mészáros érdekkörének ezzel az üzlettel vette kezdetét.
A 444 cikkében felidézi, hogy a Közgép 2008-ban lett a Fidesz elsőszámú építő cége, majd 2009-ben előbb a Strabag MML Zrt. érdekeltségébe tartozó Szentesi Vasútépítővel, a Vegyépszerrel és a Swietelsky-csoporthoz tartozó Mavépcell Kft.-vel közösen nyert egy 55 milliárd forint értékű tendert a Tárnok és Székesfehérvár közötti vasúti pálya felújítására, majd a Strabaggal párban szerződhettek a Margit-híd renoválására 30 milliárdért.
2010-től a Közgép nagy tempóban nyerte az út- és hídépítési tendereket. Mint ahogy annak idején a Magyar Narancs is megírta 2012-re konzorciumokban több mint 300 milliárd forint értékben nyert el munkákat. A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. és a szintén állami Magyar Közút Zrt. tenderein keresztül szinte minden jelentősebb vasúti- és útépítési beruházás Közgép vezette konzorciumokhoz került. A cég a második Orbán-ciklus végére ért a csúcsra, de 2015-ben, miután a miniszterelnök és Simicska Lajos kapcsolata végleg elmérgesedett, a Közgépet kiszorították a piacról. A cég árbevétele töredékére esett vissza.
Ezzel párhuzamosan emelkedett a Duna Aszfalt lcsillaga. A Mészáros Lőrinc köreihez sorolt Szíjj László tiszakécskei vállalata két év alatt hasonló pozícióig jutott, mint korábban a Közgép. Szíjj több cégben is partnere a felcsúti vállalkozónak, cégeik rendszeresen dolgoznak közös projekteken.