Miskolc fideszes bevétele

A borsodi hadi csíny

Belpol

„Büszkeségre okot adó diadalaink is voltak. Ilyen például Miskolc, abban a városban ugyanis nekünk nyerni egy hadikos hadi csíny, majdnem olyan nehéz bevenni, mint Berlint” – fogalmazott Orbán Viktor a választások után.

 

Csakhogy Miskolcon valójában nem annyira a Fidesz nyert, hanem inkább az ellenzék vesztett. 2019-ben magabiztos győzelmet aratott az egykori gimnáziumi igazgató, Veres Pál mögé beállt ellenzék, de a Covid-járvány utáni elvonások turbulens időszaka csúnyán megtépázta az összefogás csapatát. Miközben a Demokratikus Koalíció (DK) országosan a legerősebb ellenzéki párt lett, a helyi, Verest támogató „törmelék pártok” hatékonyan bebetonozták magukat a különböző pozíciókba, a DK azon igyekezete pedig, hogy emberei döntési helyzetbe kerüljenek, kudarcba fulladt. Ekkortájt kezdődtek a belharcok, és Veres Pál hosszas tépelődés után arra jutott, hogy az újrázásra nincs se ereje, se esélye, ezért az utolsó pillanatban a lovak közé dobta a gyeplőt.

Az előzetes közvélemény-kutatások ekkor még azt mutatták, hogy nem reménytelen a baloldal helyzete Miskolcon. A legrosszabb forgatókönyv szerint is, ha a Fidesz adta volna a polgármestert, a közgyűlésben kisebbségben marad a kormánypárt. Ám ami ezek után történt, az minden bizonnyal azzal vonul be a magyar politikatörténetbe: a politikusok, akik még magukkal is kiszúrtak.

A „csínytevők”

Egy nappal Veres Pál visszalépése után egy helyben láthatatlan civil szervezet (Padtársak), a Miskolciak SZIVE Egyesület, a teljesen zilált állapotban lévő helyi Jobbik és a Momentum támogatásával Varga Andrea alpolgármester bejelentette: elindul a polgármesteri címért. Információink szerint nekik már korábban is voltak vitáik Veres polgármesterrel.

Varga Andrea nyilatkozata után ellenzéki oldalon még csak a kevéssé ismert DK-s Hegedűs Andrea neve merült fel mint konkurencia. Varga tényleges színre lépése után nem sokkal aztán a DK egy ütőképesebbnek tűnő polgármesterjelöltet nevezett meg Barkai László gyerekorvos személyében. A DK mellett támogatta a jelöltet az MSZP, a Párbeszéd és az LMP is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.