„Küzdök a tanároknak, tanítóknak, pedagógusoknak a béréért” – mondta Pintér Sándor azon a Telex birtokába került hangfelvételen, ami a miniszter és az ellenzéki pártok szerdai egyeztetésén készült.
A közel másfél órás egyeztetés hangfelvételén az hallható, ahogy a belügyminiszter a megbeszélés legelején leszögezte, hogy egy dologról nem akar most beszélni, a fizetésekről. Ennek oka, hogy száz százalékig egyetért azzal a követeléssel, miszerint a pedagógusok bére a diplomások átlagbérét elérje vagy azt meghaladja. Szerinte amiben egyetértenek, arról felesleges vitatkozni, ezt el fogják érni. Azzal kapcsolatban, hogy a 2024-es költségvetésben szerepel-e a tanárok béremelése Pintér Sándor azt mondta: bizonyos része szerepel, de az összegszerűség nap mint nap változik, az általános béremelésen túl pedig szerinte szükség van a teljesítmény alapján differenciált béremelésre is.
A beszélgetésen az oktatásért is felelős miniszter egyébként elismerte, hogy neki nincs pedagógusi végzettsége, de egyébként, „a pedagógusi végzettség nem szakma, hanem hivatás”, mint mondjuk az orvosi. A belügyminiszter ellenzéki kérdésre megemlítette, a statisztikai adatok alapján a túlterhelést sem a diákoknál, sem a tanároknál nem tapasztalja. Egy másik megszólalással kapcsolatban, amely szerint a státusztörvény tovább csökkenti a tanárok szabadságát megjegyezte,
a szabadság „egy nagyon szép kifejezés”, majd azzal folytatta, hogy a „szabadságot és az anarchiát ne tévesszük össze.”
Pintér ezután Popper Pétertől idézett, hogy milyen a jó pedagógus: „Akiben zűrzavar van – zűrzavart hoz létre környezetében. Akiben rend van – rendet teremt maga körül”.
A belügyminiszter az egyeztetésen csak az ellenzéki képviselőket hallgatta meg, mert szerinte már tízszer egyeztettek a pedagógus-szakszervezetekkel és a Nemzeti Pedagógus Karral, ezeken az egyeztetéseken pedig „jelentős” előrelépések történtek. Az ellenzéki pártok a tárgyalás után sajtótájékoztatót tartottak, ezen arról beszéltek, ez nem egy szakmai megbeszélés volt, hanem egy politikai bábszínház.