Ne tévesszük össze a szabadságot és az anarchiát – mondta Pintér a státusztörvényről szóló egyeztetésen

  • narancs.hu
  • 2023. május 24.

Belpol

A Telex birtokába került hangfelvétel szerint a belügyminiszter a fizetésekről nem akart beszélni.

„Küzdök a tanároknak, tanítóknak, pedagógusoknak a béréért” – mondta Pintér Sándor azon a Telex birtokába került hangfelvételen, ami a miniszter és az ellenzéki pártok szerdai egyeztetésén készült.

A közel másfél órás egyeztetés hangfelvételén az hallható, ahogy a belügyminiszter a megbeszélés legelején leszögezte, hogy egy dologról nem akar most beszélni, a fizetésekről. Ennek oka, hogy száz százalékig egyetért azzal a követeléssel, miszerint a pedagógusok bére a diplomások átlagbérét elérje vagy azt meghaladja. Szerinte amiben egyetértenek, arról felesleges vitatkozni, ezt el fogják érni. Azzal kapcsolatban, hogy a 2024-es költségvetésben szerepel-e a tanárok béremelése Pintér Sándor azt mondta: bizonyos része szerepel, de az összegszerűség nap mint nap változik, az általános béremelésen túl pedig szerinte szükség van a teljesítmény alapján differenciált béremelésre is.

A beszélgetésen az oktatásért is felelős miniszter egyébként elismerte, hogy neki nincs pedagógusi végzettsége, de egyébként, „a pedagógusi végzettség nem szakma, hanem hivatás”, mint mondjuk az orvosi. A belügyminiszter ellenzéki kérdésre megemlítette, a statisztikai adatok alapján a túlterhelést sem a diákoknál, sem a tanároknál nem tapasztalja. Egy másik megszólalással kapcsolatban, amely szerint a státusztörvény tovább csökkenti a tanárok szabadságát megjegyezte,

a szabadság „egy nagyon szép kifejezés”, majd azzal folytatta, hogy a „szabadságot és az anarchiát ne tévesszük össze.”

 Pintér ezután Popper Pétertől idézett, hogy milyen a jó pedagógus: „Akiben zűrzavar van – zűrzavart hoz létre környezetében. Akiben rend van – rendet teremt maga körül”.

A belügyminiszter az egyeztetésen csak az ellenzéki képviselőket hallgatta meg, mert szerinte már tízszer egyeztettek a pedagógus-szakszervezetekkel és a Nemzeti Pedagógus Karral, ezeken az egyeztetéseken pedig „jelentős” előrelépések történtek. Az ellenzéki pártok a tárgyalás után sajtótájékoztatót tartottak, ezen arról beszéltek, ez nem egy szakmai megbeszélés volt, hanem egy politikai bábszínház.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.