Az eredeti Fekete Doboz alapítói

Nyilatkozat

  • narancs.hu
  • 2012. március 25.

Belpol

Elhatárolódás a Pesty Fekete Doboztól. Nem az első.

Mi, az 1987-ben alapított Fekete Doboz alapító szerkesztői kijelentjük, hogy a Pesty Fekete Doboz néven működtetett üzleti vállalkozás a Legfelsőbb Bíróság 1992-ben hozott jogerős ítélete értelmében jogtalanul használja a Fekete Doboz nevet, ugyanebben az évben a Gazdasági Versenyhivatal is eltiltotta Pesty Lászlót a Fekete Doboz név használatától. Pesty e név alatt Alapítványunk 25 éve tartó céljaival és szellemével ellentétes, vállalhatatlan munkákat hoz nyilvánosságra, amely ellen határozottan tiltakozunk. Jó hírünk megsértése, nevünk bitorlása és rosszhiszemű használata miatt ismételten jogi úton fogjuk megvédeni a Fekete Doboz nevet.


Elbert Márta és Jávor István

az eredeti Fekete Doboz alapítói

Budapest, 2012. március 21.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.