Palkovics nem használta a szív alakú ágyat a SZTAKI-ban
palkovics_top_story_lead.jpg

Palkovics nem használta a szív alakú ágyat a SZTAKI-ban

  • narancs.hu
  • 2019. június 25.

Belpol

Nem is tudott róla. Szerinte említésre sem méltó az ügy.

Az ATV-nek sikerült megkérdeznie Palkovics Lászlót az MTA SZTAKI elhíresült, szív alakú ággyal, jakuzzival berendezett szobájáról, ahová állítólag csak külön kóddal lehetett belépni.

Az MTA tönkretételén dolgozó miniszter ugyanis évekig az intézet munkatársa volt – igaz, úgy kapott onnan 800 ezres fizetést, hogy egy sort sem publikált, pedig kellett volna.

„Most gondolkodom rajta, hogy adtak-e nekem bármilyen titkos kódot, amikor a 2000-es évek elején beléptem oda. Úgy emlékszem, hogy nem adtak. Azt tudtam, hogy a SZTAKI-nak van egy uszodája, van egy orvosi szobája, de arról a szobáról, ilyen létesítményről nem volt tudomásom. De már ma sincs »ez a valami«, és nem is volt hozzá titkos kód, legalábbis így hallottam az egyik SZTAKI-s kollégától.“

„Volt egy felvétel, amit valaki fölvett tíz évvel ezelőtt, és ezt most elővette. Ez egy érdekes egybeesés” – jegyezte meg Palkovics.

Az ügy mindenképp alkalmas arra, hogy lejárassa az Akadémia kutatóintézet-hálózatának az egyik legkomolyabb, nemzetközileg is elismert kutatóintézetét, mondta Palkovics

„A kérdés az, hogy kinek áll érdekében, hogy a SZTAKI-t lejárassa? Az első triviális válasz, hogy a kormánynak. De ha megnézzük ennek egy kicsit a részleteit, ha kontextusba helyezzük, átgondoljuk ezt a dolgot, arra a következtetésre jutunk, hogy nem a kormánynak az érdeke“ – jutott furcsa következtetésre a miniszter.

Palkovics szerint ugyanis a SZTAKI nem állt be az MTA szétverése ellen tiltakozók sorába, hanem végig partnerként kezelte a kormányt, ezért a többi, az átalakítások ellen tiltakozó kutatóintézetnek állhat érdekében a SZTAKI elleni támadás. Annak ellenére jutott ez Palkovics eszébe, hogy az egész botrányt a kormánymédia robbantotta ki.

Arról a hangfelvételről is kérdezték Palkovicsot, ahol azt ígéri, a kormánynak esze ágában sincs elvenni a kutatóintézeteket – miközben mégis el akarta venni azokat az Akadémiától. Palkovics szerint akkor igazat mondott, mert az MTA átalakítása csak később jutott a kormány eszébe.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.