Palkovics nem használta a szív alakú ágyat a SZTAKI-ban
palkovics_top_story_lead.jpg

Palkovics nem használta a szív alakú ágyat a SZTAKI-ban

  • narancs.hu
  • 2019. június 25.

Belpol

Nem is tudott róla. Szerinte említésre sem méltó az ügy.

Az ATV-nek sikerült megkérdeznie Palkovics Lászlót az MTA SZTAKI elhíresült, szív alakú ággyal, jakuzzival berendezett szobájáról, ahová állítólag csak külön kóddal lehetett belépni.

Az MTA tönkretételén dolgozó miniszter ugyanis évekig az intézet munkatársa volt – igaz, úgy kapott onnan 800 ezres fizetést, hogy egy sort sem publikált, pedig kellett volna.

„Most gondolkodom rajta, hogy adtak-e nekem bármilyen titkos kódot, amikor a 2000-es évek elején beléptem oda. Úgy emlékszem, hogy nem adtak. Azt tudtam, hogy a SZTAKI-nak van egy uszodája, van egy orvosi szobája, de arról a szobáról, ilyen létesítményről nem volt tudomásom. De már ma sincs »ez a valami«, és nem is volt hozzá titkos kód, legalábbis így hallottam az egyik SZTAKI-s kollégától.“

„Volt egy felvétel, amit valaki fölvett tíz évvel ezelőtt, és ezt most elővette. Ez egy érdekes egybeesés” – jegyezte meg Palkovics.

Az ügy mindenképp alkalmas arra, hogy lejárassa az Akadémia kutatóintézet-hálózatának az egyik legkomolyabb, nemzetközileg is elismert kutatóintézetét, mondta Palkovics

„A kérdés az, hogy kinek áll érdekében, hogy a SZTAKI-t lejárassa? Az első triviális válasz, hogy a kormánynak. De ha megnézzük ennek egy kicsit a részleteit, ha kontextusba helyezzük, átgondoljuk ezt a dolgot, arra a következtetésre jutunk, hogy nem a kormánynak az érdeke“ – jutott furcsa következtetésre a miniszter.

Palkovics szerint ugyanis a SZTAKI nem állt be az MTA szétverése ellen tiltakozók sorába, hanem végig partnerként kezelte a kormányt, ezért a többi, az átalakítások ellen tiltakozó kutatóintézetnek állhat érdekében a SZTAKI elleni támadás. Annak ellenére jutott ez Palkovics eszébe, hogy az egész botrányt a kormánymédia robbantotta ki.

Arról a hangfelvételről is kérdezték Palkovicsot, ahol azt ígéri, a kormánynak esze ágában sincs elvenni a kutatóintézeteket – miközben mégis el akarta venni azokat az Akadémiától. Palkovics szerint akkor igazat mondott, mert az MTA átalakítása csak később jutott a kormány eszébe.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.