Úgy tűnik, Semjén és Harrach családi nyaralása volt a KDNP szentpétervári hivatalos látogatása
DKRCS20180321025_top_story_lead.jpg

Úgy tűnik, Semjén és Harrach családi nyaralása volt a KDNP szentpétervári hivatalos látogatása

  • narancs.hu
  • 2019. június 25.

Belpol

Semjén Zsolt, Semjén Zsoltné, Harrach Péter és Harrach Péterné is a főkonzulátus szervezésében ismerkedett a szentpétervári luxussal.

KDNP vezetésének hétévégi, hivatalos oroszországi látogatásának részleteiről számol be a 444, és ez alapján az esemény inkább tűnik családi nyaralásnak.

Semjén Zsolt és Harrach Péter csütörtökön Moszkvába ment, ahol helyi egyházi vezetőkkel találkoztak, majd Szentpétervárra utaztak. Az ötfős delegáció tagja volt Semjénné Menus Erzsébet Gabriella, Harrach Péterné Nagy Csilla, és Ujvári Sándor is. A lap szerint Szentpéterváron kaptak fejenként 10 ezer rubelt (45 ezer forint) a főkonzultól. A városban a főkonzulátus kisbusza szállította a delegációt, a KDNP-s politikusok és feleségeik pedig a Corinthia luxushotelben szálltak meg, ahol 23 950 rubel (107 ezer forint), és 66 450 rubel (299 ezer forint) között lehet kétágyas szobához jutni.

Szentpéterváron mindössze egy 45 perig tartott a hivatalos program (Putyin-párti politikusokkal egyeztetett Semjén és Harrach). Utána a KDNP-s vezetők és feleségeik megnézték az Ermitrázs Múzeumot, majd a vadásztrófeákkal díszített Ohotyicsnij Klubban volt a vacsora, melyet szintén a főkonzulátus szervezett. Szombaton Carszkoje Szelot, a cári család egykori nyári rezidenciáját látogatták meg a kormánypárti politikuscsaládok, ebéd, a Nyári Palota megtekintése, sétahajózás természetesen főkonzuli segítséggel. Szombaton és vasárnap sem volt hivatalos program, csak turistáskodás: a kazanyi székesegyház és a Véren Megváltó Székesegyház megtekintése, majd ki a reptérre a főkonzulátus kisbuszával.

A KDNP sajtóosztálya szerint a feleségek útját „magánemberként, saját maguk fizették”.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.