Úgy tűnik, Semjén és Harrach családi nyaralása volt a KDNP szentpétervári hivatalos látogatása
DKRCS20180321025_top_story_lead.jpg

Úgy tűnik, Semjén és Harrach családi nyaralása volt a KDNP szentpétervári hivatalos látogatása

  • narancs.hu
  • 2019. június 25.

Belpol

Semjén Zsolt, Semjén Zsoltné, Harrach Péter és Harrach Péterné is a főkonzulátus szervezésében ismerkedett a szentpétervári luxussal.

KDNP vezetésének hétévégi, hivatalos oroszországi látogatásának részleteiről számol be a 444, és ez alapján az esemény inkább tűnik családi nyaralásnak.

Semjén Zsolt és Harrach Péter csütörtökön Moszkvába ment, ahol helyi egyházi vezetőkkel találkoztak, majd Szentpétervárra utaztak. Az ötfős delegáció tagja volt Semjénné Menus Erzsébet Gabriella, Harrach Péterné Nagy Csilla, és Ujvári Sándor is. A lap szerint Szentpéterváron kaptak fejenként 10 ezer rubelt (45 ezer forint) a főkonzultól. A városban a főkonzulátus kisbusza szállította a delegációt, a KDNP-s politikusok és feleségeik pedig a Corinthia luxushotelben szálltak meg, ahol 23 950 rubel (107 ezer forint), és 66 450 rubel (299 ezer forint) között lehet kétágyas szobához jutni.

Szentpéterváron mindössze egy 45 perig tartott a hivatalos program (Putyin-párti politikusokkal egyeztetett Semjén és Harrach). Utána a KDNP-s vezetők és feleségeik megnézték az Ermitrázs Múzeumot, majd a vadásztrófeákkal díszített Ohotyicsnij Klubban volt a vacsora, melyet szintén a főkonzulátus szervezett. Szombaton Carszkoje Szelot, a cári család egykori nyári rezidenciáját látogatták meg a kormánypárti politikuscsaládok, ebéd, a Nyári Palota megtekintése, sétahajózás természetesen főkonzuli segítséggel. Szombaton és vasárnap sem volt hivatalos program, csak turistáskodás: a kazanyi székesegyház és a Véren Megváltó Székesegyház megtekintése, majd ki a reptérre a főkonzulátus kisbuszával.

A KDNP sajtóosztálya szerint a feleségek útját „magánemberként, saját maguk fizették”.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.