Az Itaka Magyarország utazási iroda Törökországba, Antalyába vitt utasokat a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával Budapestről. A csoport azonban csak 38 órás késéssel tudott elindulni, hajtóműhiba miatt – írja a hvg.hu az Utazómajom oldal bejegyzése alapján.
A repülőgépnek péntek délután 16:40-kor kellett volna fölszállnia.
Először szombat délelőtt 11:40-re módosították az indulás időpontját. Szombat reggel azonban hiába csekkoltak be ismét az utasok a repülőtéren, mert a hajtómű szerelése a vártnál tovább tartott: egész nap kellett várni a terminálban.
Az utasok kártérítésképpen pénteken is és szombaton is kaptak egy-egy 10 euró értékű kupont. A péntekiből vásárolhattak a Sparban, a szombatit azonban olyan étteremben használhatták volna fel, amely közben bezárt. A várakozó utasok felháborodtak, voltak rendőrök is, akik már rutinosak lehetnek abban, hogyan kell a repülőtéren embereket nyugtatgatni:
Szombaton este hatkor minibusszal hotelbe vitték az utasokat. Többen közülük a beszámoló szerint feladták a nyaralásra vonatkozó tervüket – akik viszont kitartottak, vasárnap reggel hétkor elindulhattak a török városba.
Az Utazómajom bejegyzése kitér arra, hogy most sorra dőlnek meg a késési rekordok.
Arról, hogy a légi közlekedésben problémák vannak, beszélt pénteken a miniszterelnök is, mielőtt elrepült Moszkvába Vlagyimir Putyinnal tárgyalni.
Vitályos Eszter kormányszóvivő a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában arról beszélt, Nagy Márton gazdasági miniszter a kormányfő utasítására felvette a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.
Vitályos emlékeztetett, az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, az orosz-ukrán háború is befolyásolja a forgalma. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte. Vitályos Eszter szerint mégis elvárható-e a légitársaságoktól, hogy ha nem tudják tartani a menetrendet, fizessenek kártérítést az utasoknak. Több fogyasztóvédelmi eljárás is zajlik légitársaságokkal szemben.