Péntek helyett csak vasárnap indulhattak nyaralni

  • narancs.hu
  • 2024. július 7.

Belpol

A Törökországba készülő utasok egy része nem bírta tovább a kilátástalan várakozást.

Az Itaka Magyarország utazási iroda Törökországba, Antalyába vitt utasokat a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával Budapestről. A csoport azonban csak 38 órás késéssel tudott elindulni, hajtóműhiba miatt – írja a hvg.hu az Utazómajom oldal bejegyzése alapján. 

A repülőgépnek péntek délután 16:40-kor kellett volna fölszállnia.

Először szombat délelőtt 11:40-re módosították az indulás időpontját. Szombat reggel azonban hiába csekkoltak be ismét az utasok a repülőtéren, mert a hajtómű szerelése a vártnál tovább tartott: egész nap kellett várni a terminálban. 

Az utasok kártérítésképpen pénteken is és szombaton is kaptak egy-egy 10 euró értékű kupont. A péntekiből vásárolhattak a Sparban, a szombatit azonban olyan étteremben használhatták volna fel, amely közben bezárt. A várakozó utasok felháborodtak, voltak rendőrök is, akik már rutinosak lehetnek abban, hogyan kell a repülőtéren embereket nyugtatgatni:

Szombaton este hatkor minibusszal hotelbe vitték az utasokat. Többen közülük a beszámoló szerint feladták a nyaralásra vonatkozó tervüket – akik viszont kitartottak, vasárnap reggel hétkor elindulhattak a török városba.

Az Utazómajom bejegyzése kitér arra, hogy most sorra dőlnek meg a késési rekordok.

Arról, hogy a légi közlekedésben problémák vannak, beszélt pénteken a miniszterelnök is, mielőtt elrepült Moszkvába Vlagyimir Putyinnal tárgyalni.

Vitályos Eszter kormányszóvivő a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában arról beszélt, Nagy Márton gazdasági miniszter a kormányfő utasítására felvette a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.

Vitályos emlékeztetett, az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, az orosz-ukrán háború is befolyásolja a forgalma. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte. Vitályos Eszter szerint mégis elvárható-e a légitársaságoktól, hogy ha nem tudják tartani a menetrendet, fizessenek kártérítést az utasoknak. Több fogyasztóvédelmi eljárás is zajlik légitársaságokkal szemben.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk