Polt Péter: A Völner-Schadl ügy mutatja, hogy az ügyészség harcol a korrupció ellen

  • narancs.hu
  • 2022. február 14.

Belpol

A legfőbb ügyész Szabó Tímeának, a Párbeszéd frakcióvezetőjének kérdéseire válaszolt.

A legfőbb ügyészt Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője arról kérdezte, saját megítélése szerint milyen személyes felelősség terheli a korrupciós helyzet romlásáért. Az ellenzéki politikus egy  friss kutatást idézett, amely szerint Magyarország már az Európai Unió második legkorruptabb országa.

Polt Péter szerint a kérdésre nem neki kellett volna választ adnia, hiszen a személyes felelősségét nem neki kell véleményeznie. Hozzátette: a Transparency International elemzése egy bizonytalan mutató, így nem tükrözi a valóságot.

Úgy vélte, a tények, adatok azt igazolják, hogy az általa vezetett ügyészség igenis elkötelezett harcot folytat a korrupció ellen. A legfőbb ügyész egyik példaként azt hozta, hogy az elmúlt megközelítőleg hat évben több országgyűlési képviselővel szemben került sor korrupciós bűncselekmény miatt büntetőeljárás lefolytatására, mint a rendszerváltást követő huszonöt évben. Szerinte a Schadl–Völner–ügy is éppen ezt igazolja. 

A legfőbb ügyész azt is megjegyezte, hogy szerinte csupán percepció, hogy az egyetemi vizsgákat, diplomákat az állami vezetők pénzért adták volna. Emellett szerinte arra sem merült fel adat, hogy állami vezetők bírókat kívántak megfélemlíteni.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.