Polt Péter: A Völner-Schadl ügy mutatja, hogy az ügyészség harcol a korrupció ellen

  • narancs.hu
  • 2022. február 14.

Belpol

A legfőbb ügyész Szabó Tímeának, a Párbeszéd frakcióvezetőjének kérdéseire válaszolt.

A legfőbb ügyészt Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője arról kérdezte, saját megítélése szerint milyen személyes felelősség terheli a korrupciós helyzet romlásáért. Az ellenzéki politikus egy  friss kutatást idézett, amely szerint Magyarország már az Európai Unió második legkorruptabb országa.

Polt Péter szerint a kérdésre nem neki kellett volna választ adnia, hiszen a személyes felelősségét nem neki kell véleményeznie. Hozzátette: a Transparency International elemzése egy bizonytalan mutató, így nem tükrözi a valóságot.

Úgy vélte, a tények, adatok azt igazolják, hogy az általa vezetett ügyészség igenis elkötelezett harcot folytat a korrupció ellen. A legfőbb ügyész egyik példaként azt hozta, hogy az elmúlt megközelítőleg hat évben több országgyűlési képviselővel szemben került sor korrupciós bűncselekmény miatt büntetőeljárás lefolytatására, mint a rendszerváltást követő huszonöt évben. Szerinte a Schadl–Völner–ügy is éppen ezt igazolja. 

A legfőbb ügyész azt is megjegyezte, hogy szerinte csupán percepció, hogy az egyetemi vizsgákat, diplomákat az állami vezetők pénzért adták volna. Emellett szerinte arra sem merült fel adat, hogy állami vezetők bírókat kívántak megfélemlíteni.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.