Polt Péter: Nincs tudomásunk a Völner–Schadl-ügy nyomozati irataiba történt jogellenes beavatkozásról

  • narancs.hu
  • 2024. április 12.

Belpol

Megismételte az ügyészség korábbi nyilatkozatait.

Hajnal Miklós a Momentum országgyűlési képviselője írásbeli kérdést intézett Polt Péter legfőbb ügyészhez a Magyar Péter által közzétett hangfelvétellel kapcsolatban, amelyen Varga Judit korábbi igazságügyi miniszter arról beszél, hogy Rogán Antal kihúzatta magát és köreit a Völner–Schadl-ügy nyomozati anyagaiból. Az ellenzéki politikus azt szerette volna megtudni a legfőbb ügyésztől: „Mit húztak ki a Völner-Schadl-ügy nyomozati irataiból?”

Polt Péter válaszában az ügyészség korábbi nyilatkozataira hivatkozva hangsúlyozta, „a nyomozási iratokban szereplő minden adat és bizonyíték sorsa nyomon követhető, minden jogellenes beavatkozás az iratokból feltárható.” A legfőbb ügyész hozzátette, a „hangfelvételek ügyében a Fővárosi Nyomozó Ügyészségen nyomozás van folyamatban, annak eredménye választ fog adni a felmerült fenti kérdésre.” Érdekes, hogy Polt Péter válaszában hangfelvételekről írt, holott Magyar Péter egyelőre egy felvételt adott át az ügyészségnek. Mindenestere leszögezte:

„A legfőbb ügyésznek és a Legfőbb Ügyészségnek nincs tudomása az iratokban történt jogellenes beavatkozásról.”

„Ahogy azt az ügyészség korábbi nyilatkozata is tartalmazta, helytálló az a hangfelvételen szereplő megállapítás, amely szerint a legfőbb ügyész nem uralja az ügyészséget. A legfőbb ügyész vezeti és irányítja Magyarország Ügyészségét, ahol a törvények uralma érvényesül, ahogy az egy demokratikus berendezkedésű országban megszokott” – tette hozzá zárásként Polt Péter szó szerint megismételve a Központi Nyomozó Főügyészség közleményét, utalva hagfelvétel azon részletére, amikor Varga Judit arról beszél, Schadl György ügyében azért zajlott sikeres nyomozás, „mert ügyészségen belül Polt nem ura a helyzetnek”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.