Sára Botond szerint Karácsony hazárdírozik Rákosrendező ügyében

  • narancs.hu
  • 2025. január 25.

Belpol

A főpolgármester a belgrádi mini-Dubaj képeivel reagált a főispán intelmeire.

"A rákosrendezői fejlesztés amellett, hogy hatalmas, nagyon bonyolult jogi ügy. Nemzetközi szerződést kötöttek, törvényt fogadtak el és hatalmas vállalásokat tettek" –mondta videójában Sára Botond főispán, aki szerint Karácsony Gergely hazardírozik, és inkább át kellene gondolnia az ügyet – írja a Telex.

A főispán felsorolta, hogy Budapest jelenleg azért működik törvénytelenül, mert máig nincs főpolgármester-helyettese, és szerinte a főváros költségvetése is jogszabályellenes. Hozzátette: "jogszabály értelmezésben sem erősek, hiszen az elmúlt öt évben valamennyi törvényességi felhívásunkat elfogadták".

Sára Botond szerint a rákosrendezői döntés higgadtságot és józan észt követel. Azt nem fejtette ki, hogy a főpolgármester pontosan miért "hazardírozik" a kérdésben.

Hétfőn derült ki, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) állami cég eladta a Rákosrendező korábban vasúti területét, amely 85 hektárt tesz ki. Karácsony Gergely ekkor azonnal elkérte az addig nyilvánosság számára nem ismert adásvételi szerződést, amelyből kiderült, hogy egy fővárosi cégnek elővásárlási joga van a terület egy részére. Az MNV és Nagy Márton miniszter is reagált az elővásárlási jogra: szerintük a terület csak annak a vevőnek adható el, amelyet az arab állam a magyar kormány hozzájárulásával kijelölt. Karácsony Gergely azt mondta, hajlandó perre is menni az ügyben.

A főpolgármester Sára Botond átgondolással kapcsolatos javaslatára nem reagált, ehelyett azt mutatta be, hogy ugyanez az arab befektető mit épített Belgrádban. "Elborzasztó, embertelen betonborzalmat – írta. – Belgrádban ugyanabban a konstrukcióban játszották át a város egyik legértékesebb területét, mint ahogy itthon a kormány próbálja átjátszani Budapest aranytartalékát a külföldi befektetőknek. De mi ezt nem hagyjuk, mert Budapest nem Belgrád, és végképp nem Bindzsisztán."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.