Szél Bernadett: Merkely Bélának nincsenek meg azok a járványadatok, amikről ő maga beszélt

  • narancs.hu
  • 2021. december 20.

Belpol

"Miféle járványkezelés ez, miért titkos, ami minden normális országban nyilvános adat?" - kérdi a politikus.

Szél Bernadett a Facebookon írt arról: kikérte az oltottságra és a megbetegedésekre vonatkozó koronavírus-adatokat, ám olyan elutasítást kapott, amely szerint nincsenek ilyen adatok. Szél viszont emlékeztet: októberben maga Merkely Béla hivatkozott ezekre az adatokra.

"Október végén Merkely Béla, a SOTE rektora négy egyetemi klinika "rendszeresen egyeztetett adataira" hivatkozva azt állította, hogy kizárólag 65 év alatti oltatlanok vannak lélegeztetőgépen. Amikor azonban kikértem ezeket az adatokat, azt írta, 15 napot kér, majd ezt 45-re módosította, most pedig kaptam egy jó nagy elutasítást : a SOTE konkrétan azt is letagadta, hogy léteznek ilyen adatok, holott ezeket Merkely Béla korábban kommunikálta" - írja a politikus.

A levélben hosszabb jogi levezetés után azt közlik: "Sajnálattal tájékoztatom, hogy az Ön által kért adatokat a Semmelweis Egyetem nem tudja az Ön rendelkezésére bocsátani, mert azokat a kért formában nem kezeli és a fentiek alapján nem is köteles előállítani."

Szél hozzáteszi, a kért forma ez volt: a koronavírussal fertőzöttek, kórházban ápoltak, lélegeztetőgépen levők, illetve elhunytak oltottsága. Ezen túlmenően kérte, küldjék el azt is, az oltottak hány és milyen típusú oltást kaptak, és milyen a betegek kormegoszlása.

Szél az adatok kiadását elutasító abszurd indoklásra válaszul azt kérdezi, 

  • ha nincs semmilyen adatuk a kórházban és lélegeztetőn levők oltottságáról, akkor Merkely Béla október végén mégis milyen adatokat közölt? Mi alapján mondta azt, hogy "a négy egyetem rendszeresen egyeztetett adatai szerint" nincs oltott lélegeztetőn?
  • Ha viszont vannak adatai, miért nem árulja el?

Miféle járványkezelés ez, miért titkos, ami minden normális országban nyilvános adat: hogy a kórházban fekvők és elhunytak közül hány ember van beoltva? Miért hétpecsétes államtitok Magyarországon minden alapvető járványügyi információ?!

- zárja sorait Szél.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.