Tömeges kilépéssel válaszolnak az operatőrök Novák Emil kinevezésére

  • narancs.hu
  • 2020. október 8.

Belpol

A Vidnyánszky-féle kuratórium felkérésére vállalta Novák az SZFE rektorhelyettesi pozícióját, operatőrtársai nem értenek egyet döntésével.

„Tekintettel arra, hogy Novák Emil, a Magyar Operatőrök Társasága (HSC) elnökségi tagja, elvállalta a Színház- és Filmművészeti Egyetem általános rektorhelyettesi posztját, és ezt sem az elnökség, sem az etikai bizottság nem találta aggályosnak, ezért kilépünk a HSC-ből.” – tette közzé a Facebookon Szabó Gábor.

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, a Színház- és Filmművészeti Egyetem Vidnyánszky Attila vezette kuratóriuma október 1-től Novák Emil operatőr-filmrendezőt általános, Zalán János színész-producert pedig oktatási rektorhelyettesnek nevezte ki. Ugyanekkor vált dr. Szarka Gábor volt ezredes az egyetem kancellárjává. Szarka ma megkísérelt bejutni az egyetem épületébe, de a diákok blokádja ismét útját állta.

Szarka Gábor nem tudott bejutni az SZFE épületébe

Katona a kapuknál. Mint arról beszámoltunk, Szarka Gábor, az SZFE frissen kinevezett kancellárja tegnap közleményben jelentette be, hogy csütörtök reggel meg akarja kezdeni a munkát az SZFE Vas utcai épületében. Történt minden azután, hogy az SZFE hallgatói és a sztrájkbizottság is elutasította az új vezetés által tett komplex ajánlatot.

A Magyar Operatőrök Társasága kilépő tagjai úgy fogalmaztak: „Nem maradhatunk egy olyan szervezet tagjai, aminek elnökségi tagja részt vesz az SZFE autonómiájának törvénytelen felszámolásában. Ez a lépésünk a tüntető diákokkal és a leköszönő vezetéssel való szolidaritási nyilatkozatunk is egyben.”

A kilépők névsora: Pohárnok Gergely, Szabó Gábor, Márton Balázs, Rák József, Beck György, Juhász Imre, Réder György, Bálint Dániel, Pados Gyula, Erdély Mátyás, Rév Marcell, Herbai Máté, Kende János, Buk Miklós, Szatmári Péter, Andor Tamás, Kovács Claudia, Seregi László, Mészáros Kati, Karáth Zita, Fillenz Ádám, Ragályi Elemér, Bolygó Balázs, Máthé Tibor

Rajtuk kívül kilépett még Kardos Sándor is, Márk Iván felfüggesztette tagságát, Gózon Francisco, Szaladják István, Medvigy Gábor pedig HSC-tagsággal nem rendelkező operatőrként állt a kilépők mellé.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.