Több vasúti fővonalon is nőhet a jövőben a vonatok menetideje a pálya állapotának romlása miatt – írja a Telex.
A Budapest és Szeged közötti pályán 13 perccel, Miskolc felé 7 perccel, Nyíregyháza felé 5, Szolnok felé pedig 3 perccel tarthat tovább az utazás vasúton, mert a sínek állapota miatt a vonat kénytelen lassabban haladni.
A cikk kiemeli, hogy az ország egyik leglassabb fővonala volt már eddig is a Budapest–Szeged. Bár a két város között légvonalban 160 kilométer a távolság, a vonatút decembertől 2 óra 35 percre nyúlhat.
Azt, hogy ez így is lesz, Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár állította. Szerinte az az infografika, amelyet a vasúttársaság közzé tett a pályaállapot-romlásról, felér egy nyilvános segélykiáltással. Vitézy szerint a teljes kelet-magyarországi vasúti közlekedés összeomolhat.
A Telexnek küldött válaszában a MÁV azt írta erről, hogy nem kell ilyen drasztikus lassulástól tartani, mert „a hivatkozott ábra történetesen a legvalószínűtlenebb és legborúsabb forgatókönyvet mutatta, és nyilván csak a véletlennek köszönhető, hogy épp ez került nyilvánosságra, a kedvezőbb forgatókönyvek nem”. A MÁV az ábrával csak arra hívta fel a figyelmet, „miért olyan fontosak a folyamatos pályakarbantartó beavatkozások, azok hiányában ugyanis akár ilyen menetidő-hosszabbodások is bekövetkezhetnének a magyar vasúti közlekedésben”.
A Telex megkereste Vitézy Dávidot, aki szerint a nyilvánosságra került változat nem a legrosszabb, hanem az egyetlen: „a decembertől érvényes menetrendek már nem léteznek április végén több változatban, mivel az európai uniós szabályok szerint a magán teherfuvarozók és az európai társvasutak miatt eddigre fixálni kell azokat.” A MÁV által leadott, egyváltozatú jövő évi menetrend a dián látható meghosszabbodott menetidőket tartalmazza.
Decemberben kiderül, kinek volt igaza.
A szegedi vonat 1997-ben még viszonylag gyors volt: 2 óra 7 perc alatt tette meg az utat Budapest és Szeged között.