Tovább lassulhat a vonat Szeged és Budapest közt

  • narancs.hu
  • 2023. április 30.

Belpol

A MÁV vitatta Vitézy Dávid állításait, Vitézy meg a MÁV adataira hivatkozva cáfolta a MÁV-ot. Romlik a pálya állapota. 

Több vasúti fővonalon is nőhet a jövőben a vonatok menetideje a pálya állapotának romlása miatt – írja a Telex.

A Budapest és Szeged közötti pályán 13 perccel, Miskolc felé 7 perccel, Nyíregyháza felé 5, Szolnok felé pedig 3 perccel tarthat tovább az utazás vasúton, mert a sínek állapota miatt a vonat kénytelen lassabban haladni.

A cikk kiemeli, hogy az ország egyik leglassabb fővonala volt már eddig is a Budapest–Szeged. Bár a két város között légvonalban 160 kilométer a távolság, a vonatút decembertől 2 óra 35 percre nyúlhat.

Azt, hogy ez így is lesz, Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár állította. Szerinte az az infografika, amelyet a vasúttársaság közzé tett a pályaállapot-romlásról, felér egy nyilvános segélykiáltással. Vitézy szerint a teljes kelet-magyarországi vasúti közlekedés összeomolhat.

A Telexnek küldött válaszában a MÁV azt írta erről, hogy nem kell ilyen drasztikus lassulástól tartani, mert „a hivatkozott ábra történetesen a legvalószínűtlenebb és legborúsabb forgatókönyvet mutatta, és nyilván csak a véletlennek köszönhető, hogy épp ez került nyilvánosságra, a kedvezőbb forgatókönyvek nem”. A MÁV az ábrával csak arra hívta fel a figyelmet, „miért olyan fontosak a folyamatos pályakarbantartó beavatkozások, azok hiányában ugyanis akár ilyen menetidő-hosszabbodások is bekövetkezhetnének a magyar vasúti közlekedésben”.

A Telex megkereste Vitézy Dávidot, aki szerint a nyilvánosságra került változat nem a legrosszabb, hanem az egyetlen: „a decembertől érvényes menetrendek már nem léteznek április végén több változatban, mivel az európai uniós szabályok szerint a magán teherfuvarozók és az európai társvasutak miatt eddigre fixálni kell azokat.” A MÁV által leadott, egyváltozatú jövő évi menetrend a dián látható meghosszabbodott menetidőket tartalmazza.

Decemberben kiderül, kinek volt igaza.

A szegedi vonat 1997-ben még viszonylag gyors volt: 2 óra 7 perc alatt tette meg az utat Budapest és Szeged között.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.