Tovább lassulhat a vonat Szeged és Budapest közt

  • narancs.hu
  • 2023. április 30.

Belpol

A MÁV vitatta Vitézy Dávid állításait, Vitézy meg a MÁV adataira hivatkozva cáfolta a MÁV-ot. Romlik a pálya állapota. 

Több vasúti fővonalon is nőhet a jövőben a vonatok menetideje a pálya állapotának romlása miatt – írja a Telex.

A Budapest és Szeged közötti pályán 13 perccel, Miskolc felé 7 perccel, Nyíregyháza felé 5, Szolnok felé pedig 3 perccel tarthat tovább az utazás vasúton, mert a sínek állapota miatt a vonat kénytelen lassabban haladni.

A cikk kiemeli, hogy az ország egyik leglassabb fővonala volt már eddig is a Budapest–Szeged. Bár a két város között légvonalban 160 kilométer a távolság, a vonatút decembertől 2 óra 35 percre nyúlhat.

Azt, hogy ez így is lesz, Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár állította. Szerinte az az infografika, amelyet a vasúttársaság közzé tett a pályaállapot-romlásról, felér egy nyilvános segélykiáltással. Vitézy szerint a teljes kelet-magyarországi vasúti közlekedés összeomolhat.

A Telexnek küldött válaszában a MÁV azt írta erről, hogy nem kell ilyen drasztikus lassulástól tartani, mert „a hivatkozott ábra történetesen a legvalószínűtlenebb és legborúsabb forgatókönyvet mutatta, és nyilván csak a véletlennek köszönhető, hogy épp ez került nyilvánosságra, a kedvezőbb forgatókönyvek nem”. A MÁV az ábrával csak arra hívta fel a figyelmet, „miért olyan fontosak a folyamatos pályakarbantartó beavatkozások, azok hiányában ugyanis akár ilyen menetidő-hosszabbodások is bekövetkezhetnének a magyar vasúti közlekedésben”.

A Telex megkereste Vitézy Dávidot, aki szerint a nyilvánosságra került változat nem a legrosszabb, hanem az egyetlen: „a decembertől érvényes menetrendek már nem léteznek április végén több változatban, mivel az európai uniós szabályok szerint a magán teherfuvarozók és az európai társvasutak miatt eddigre fixálni kell azokat.” A MÁV által leadott, egyváltozatú jövő évi menetrend a dián látható meghosszabbodott menetidőket tartalmazza.

Decemberben kiderül, kinek volt igaza.

A szegedi vonat 1997-ben még viszonylag gyors volt: 2 óra 7 perc alatt tette meg az utat Budapest és Szeged között.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.