Újraírta a fővárosi cégvezetők pályázatáról szóló javaslatát a Tisza Párt

  • narancs.hu
  • 2025. február 5.

Belpol

Szinte az összes olyan pontot módosították, amit kifogásolt a főjegyző.

Orbán Árpád a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottságának tiszás elnöke szinte az összes olyan pontot módosította a párt fővárosi cégvezetői pályázatokról szóló előterjesztésében, amit a főjegyző az eredeti javaslatban kifogásolt – írja a 444.hu.

A korábbi javaslatokban 3-3,5 milliós alapbért és maximum 25 százalékos prémiumot ajánlottak, ami nem volt összhangban a vonatkozó fővárosi szabályokkal. Az új előterjesztésben már figyeltek erre, az alapbért a fővárosi javadalmazási szabályok alapján hirdetnék meg, viszont legfeljebb 40 százalék prémiumot adnának.

A főjegyzői kifogás után az adatkezelésre és az erkölcsi bizonyítványra vonatkozó megfogalmazás is változott, ahogy a főpolgármesternek is meghagyták a mozgásterét. A módosított előterjesztés alapján a bírálóbizottság által kiválasztott nevet a főpolgármester a Közgyűlés elé terjesztheti. Az eredeti javaslatban nem feltételes mód szerepelt, amivel elvették volna a főpolgármester törvényben garantált jelölési jogát. A főjegyző hosszúnak tartotta a pályáztatási folyamatot is, ezen viszont nem változtattak.

A Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottsága pénteken tárgyalja újra a Tisza Párt cégvezetői pályázatokról szóló előterjesztést.

Ha az előterjesztés átmegy, nyílt pályázaton választhatják meg a BKK, a BKV, a Budapesti Közművek, a Vagyonkezelő és a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. vezetőjét.

A javaslatot első körben a tulajdonosi bizottság napirendjére sem vették fel, mivel a főjegyző, illetve a legtöbb párt jogszerűtlennek tartotta azt. A tiszások szerint alaptalanok voltak a kifogások, Magyar Péter pedig DK-Fidesz-Párbeszéd mutyiról beszélt. Magyar Péter szerint Karácsony Gergely megszegte a megállapodásukat, a Tisza ugyanis annak fejében szavazta meg decemberben a költségvetést, hogy nyílt pályázatot írnak ki a cégvezetői pozíciókra. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Magyar Péter közölte, a „színházban” nem vesznek részt, a Tisza Párt képviselői pedig bojkottálták a januári ülés nagy részét. Karácsony Gergely szerint félreértésről van szó, és ezt Tisza párt elnökének is megmondta. A főpolgármester és Kiss Ambrus főigazgató is arról beszélt, hogy a főjegyzői kifogásokat egy óra munkával lehetne orvosolni.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.