Visszavonták a kisfiút felrúgó karateedző kiemelt tehetséggondozásért kapott díját

  • narancs.hu
  • 2024. július 24.

Bűn

A közlemény szerint mára világossá vált, hogy A. Tibor mindig is méltatlan volt a kitünetésre.

A Nemzeti Tehetség Központ visszavonta a jászberényi karateedző, A. Tibor „Bonis Bona–A nemzet tehetségeiért” díját. A közleményük szerintmára világossá vált, hogy az edző mindig is méltatlan volt erre a kitüntetésre, ezért a díjat a lehető legrövidebb időn belül, július 19-én visszavonták tőle.”

Hozzátették: „A Nemzeti Tehetség Központ Közhasznú Nonprofit Kft. határozottan elítéli a gyermekbántalmazás minden formáját és a magukat gyakran gyermekszeretőnek feltüntető aljas gyermekbàntalmázókat.” A Bonis Bona–A nemzet tehetségeiért nevű díjat 2013 tavaszán hozták létre azzal a céllal, hogy elismerjék a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző magyarországi és határon túli magyar szakembereket. A kitüntetés 400 ezer forint összegű díjazással is együtt jár.

Július közepén előkerült egy felvétel, amin az látható, hogy egy férfi olyan erősen kirúgta egy gyerek lábát a szolnoki kalandparkban, hogy a kisfiú ráesett a fejére. A rúgást elszenvedő kisfiú anyja a videóból tudta meg, hogy mi történt a gyerekével. A férfi ellen garázdaság ügyében indult nyomozás, de azóta kezd összeállni egy ennél jóval súlyosabb történet is:  volt tanítványa és egykori barátnője közben azzal vádolja, hogy kapcsolatuk idején verte őt. A nő 19 éves volt, amikor összejött az edzővel. Elmondása szerint előfordult, hogy a férfi ököllel ütötte a fejét és a testét, egy alkalommal pedig a hajánál fogva cibálta ki az utcára. Egy másik nő a TV2-nek arccal és névvel arról beszélt, hogy a férfi 17 évvel ezelőtt megerőszakolta. Elmondása szerint a férfi nem csak erőszakoskodott vele, de lelkileg is terrorizálta. A karateedző az állításokat visszautasítja, és azt mondta, a rágalmazásért feljelentést tesz.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.