Para

Kovács Imre: én

  • 1999. április 8.

Egotrip

Azért azon el lehet gondolkozni, hogy a Röfi család bosszúja címû képet nézdegélve merre kangyalozzon a gondolat, merre teljesedjék a táj, merre legyen feneke a térnek, mondok magamnak, aztán televeszem a tüdõmet, és nekivetkõzöm a megoldást: hagyjuk a Madonna-hajgumit árusító biciklis mutánst másra, fõleg mert neki sem könnyû, ahogy látom. Madonna-hajgumit árusítani rettenetesen nehéz lehet, fõleg ebben a helyzetben, de látja ezt õ is, tehát.

Para-Kovács Imre

Én-teriõr

Azért azon el lehet gondolkozni, hogy a Röfi család bosszúja címû képet nézdegélve merre kangyalozzon a gondolat, merre teljesedjék a táj, merre legyen feneke a térnek, mondok magamnak, aztán televeszem a tüdõmet, és nekivetkõzöm a megoldást: hagyjuk a Madonna-hajgumit árusító biciklis mutánst másra, fõleg mert neki sem könnyû, ahogy látom. Madonna-hajgumit árusítani rettenetesen nehéz lehet, fõleg ebben a helyzetben, de látja ezt õ is, tehát.

Felsõ polc lepakol, Madonna felirat levakar, bicikli felpumpál, legyünk új pampákra kész, mondja hõsünk, és megjeleníti kerékpárján az új trendet (szabadság, te szülj nekem!), mikor is papundeklin felirat (de errõl majd késõbb).

Látomásom volt, mikor is két intézetis gyereket - kik már inkább felnõttek, tehát, de tényleg csak azért mondom - szopattam egy autóban, nocsak, jegyeztem meg álmomban, homoszexuális álom, de közben dal is, mit szólna Szõnyi Gábor (doktor, naná), ha elmondanám, de sajnos nincs rá fedezet. Aztán megijedtem - álmomban persze -, hogy vissza fognak tartani, amikor nekem menni kell.

Szóval a kerékpáron már virít, hogy esmeraldás hajékek, aztán hirtelen balra fordul, kontrollálatlannak tûnõ kormánymozdulattal, de talpon, illetve keréken marad, bekanyarodik az IKEA felé, eltûnik, hagyom, hogy hûlt helye legyen, mint ködbe veszõ kárpitok.

Belemélyedek az iraki száj- és körömfájásról szóló tudósításba, amit bizonyára a véletlennek tudhatunk be, bár a helyi hírforrások arról értesítenek, hogy az amerikai fennhatóság alatt álló ellenõrök tönkretették az üzemet, ahol a vakcinát gyártották szorgos iraki munkások, a vakcinát, amitõl egymillió bárány és százötvenezer szarvasmarha, no meg Esmeralda meggyógyulhatott volna, de így semmi, csak a terepen elhullott állatok.

Inkább álmodom tovább, egy koreai csempészbandával harcolunk, töltényünk alig, aztán hirtelen feltûnik a biciklis csupor, és fennhangon kiáltozza, hogy Esmeralda és Madonna, meg a húsvét eljövell, kísérleti nyúl és kísérleti piros tojás, egy genetikai hajpánt meg a lelegelhetõ földek, mondjuk Ausztrália, de az elõre állított órák már csörögnek, és én beleébredek a rettenetbe.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.