Menczer Tamás elmagyarázza, miért jó, amit tett

  • narancs.hu
  • 2024. december 8.

Fekete Lyuk

A közrádióban válaszolt a kérdésre, amely így kezdődött, „nem tudom, hogy jó szót használok-e képviselő úr, de eléggé meglepő volt”.

A Magyar Rádióban adott interjút vasárnap Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója. Szóba került keddi pécsi fellépése Magyar Péterrel, a Tisza Párt elnökével szemben. 

Aznap Magyar a Szikla Utcai Befogadó Gyermekotthonba szeretett volna bejutni, ajándékkal, Menczer pedig kiosztotta az ellenzéki politikust: „Én hozzád jöttem. Tudod miért, mert szeretnék néhány dolgok megbeszélni. Vártam már ezt a találkozást nagyon. (…) Rám figyelj! Ketten vagyunk itt, csak te meg én, senki más nem tud neked segíteni. Láttam, hogy a nőkkel hogy beszéltél, ezért jöttem ide, hogy végre egy férfival is találkozzál”.

Kicsinek nevezte Magyart, aki szerinte már remeg.

A kommunikációs igazgató nyilvános munkavégzése mindenkit felvillanyozott. A Tisza Pártnak forintosítható hasznot hozott az akció, valaki feljelentést tett garázdaság miatt, erre Menczer úgy reagált, hogy csak a gyáva ember megy bíróságra, a miniszterelnök pedig megvédte beosztottját.

A vasárnapi rádióinterjú, amelyet a 24.hu szemlézett, ezzel a kérdéssel vezette fel a témát:

„Nem tudom, hogy jó szót használok-e képviselő úr, de eléggé meglepő volt az ön és Magyar Péter e heti találkozása, és hát a megítélése is elég vegyes, vagy mondhatnám, megosztó, legalábbis ez tükröződik a sajtóból. Miért gondolta, hogy beszélnie kell a Tisza Párt elnökével, ráadásul ilyen körülmények között?”

Menczer válasza:

„Ha megengedi, talán három gondolatot hoznék ide. Az első az az, hogy azért, hogy megkapja végre és egyszer azt, amit érdemel. A második az az, hogy Magyar Péter behozott a politikába egy új, agresszív, mindent lesöprő buldózer stílust. Olyan agresszív elemekkel, mint a felesége lehallgatása, a családja tönkretétele, mindenkinek a lenézése, becsmérlése, büdös szájúzása, agyhalottozása, és lehetne ezt sorolni. Nácikat idéző mondatai, a Dunába lökés, diszkóban dorbézolás, és ott mindenfajta cselekedetek végrehajtása, telefonlopás, satöbbi. Tehát egy ilyen agresszív buldózer stílust hozott be. Nekem nem volt más választásom, mint hogy lemenjek az ő szintjére, és megállítsam. Ezt tettem. És hogyha megengedi, talán még egy gondolatot. Találkozom azzal az érvvel, hogy bizonyos szint felett nem megyünk bizonyos szint alá. Azt kell mondjam, hogy ez igaz lenne, ha csak rólam lenne szó. Ha csak az ember úgy látja, hogy saját magáról van szó, akkor lehet nagyvonalú. De nem csak rólam van szó.

Itt egy politikai harc van. A közösségemről van szó, és a hazámról van szó.

És hogy egy politikai harcban a közösségem védelme érdekében, nekem le kell mennem az ellenfél szintjére, akkor én lemegyek az ellenfél szintjére, az ellenfelet megállítom és legyőzöm, a közösségemet pedig megvédem.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.