DVD

A futár

  • Horváth Andrea
  • 2012. július 28.

Film

Hatvan óra. Jut is, marad is. Arra éppen elég, hogy eljusson A-ból B-be egy fontos küldemény. A futár (Jeffrey Dean Morgan; nemrég a Bűnös Miamiért dicsértük) nem kérdez, csak kézbesít, mint a profik. Hatvan óra áll rendelkezésére, hogy megtaláljon egy fantomot, de még az is belefér szűkös idejébe, hogy tudatának legmélyebb bugyraiba merülvén az önreflexivitás oltárán áldozza fel magát.

Így jár az, aki Mickey Rourke-nak szállít, lehetetlen előre sejteni, hogy éppen mi várható tőle. A Halhatatlanok dühöngő titánja ezúttal a New Orleans-i alvilág vérszomjas urának (Maxwell) szerepét húzza magára, bár csak az utolsó tíz perchez adja az arcát. Ám az igazán megdöbbentő tíz percre sikeredett; ízelítőnek bőven elég annyi, hogy ha valaki a művészt Elvis-imitátorként szeretné viszontlátni, nos, érdemes időt szánnia a filmre.

A Jason Statham-féle Szállítóra leplezetlenül hasonlítani igyekvő futár története a forgatókönyvírók részéről egyértelműen öngyilkos merénylet. A film látványvilága túlzás nélkül triviális, gyér, inger- és vérszegény, bár ez a figurákról is elmondható. A vizuális szegénység már az első öt percben erősen próbára teszi a tűrőképességünket, és sajnos Antonio Calvache működése a továbbiakban sem elégíti ki a B filmek oly igényes operatőri munkáihoz szokott nézőt. S fájdalom, most Jeffrey Dean Morgan színészi teljesítménye is visszaszorul a békaperspektívába. Így Hany Abu-Assad filmjét Rourke neve és a szinkron sem menti meg a bukástól; futárunk a szórakoztatás erényével elakadt már az út elején (talán el sem indult).

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.