DVD

A futár

  • Horváth Andrea
  • 2012. július 28.

Film

Hatvan óra. Jut is, marad is. Arra éppen elég, hogy eljusson A-ból B-be egy fontos küldemény. A futár (Jeffrey Dean Morgan; nemrég a Bűnös Miamiért dicsértük) nem kérdez, csak kézbesít, mint a profik. Hatvan óra áll rendelkezésére, hogy megtaláljon egy fantomot, de még az is belefér szűkös idejébe, hogy tudatának legmélyebb bugyraiba merülvén az önreflexivitás oltárán áldozza fel magát.

Így jár az, aki Mickey Rourke-nak szállít, lehetetlen előre sejteni, hogy éppen mi várható tőle. A Halhatatlanok dühöngő titánja ezúttal a New Orleans-i alvilág vérszomjas urának (Maxwell) szerepét húzza magára, bár csak az utolsó tíz perchez adja az arcát. Ám az igazán megdöbbentő tíz percre sikeredett; ízelítőnek bőven elég annyi, hogy ha valaki a művészt Elvis-imitátorként szeretné viszontlátni, nos, érdemes időt szánnia a filmre.

A Jason Statham-féle Szállítóra leplezetlenül hasonlítani igyekvő futár története a forgatókönyvírók részéről egyértelműen öngyilkos merénylet. A film látványvilága túlzás nélkül triviális, gyér, inger- és vérszegény, bár ez a figurákról is elmondható. A vizuális szegénység már az első öt percben erősen próbára teszi a tűrőképességünket, és sajnos Antonio Calvache működése a továbbiakban sem elégíti ki a B filmek oly igényes operatőri munkáihoz szokott nézőt. S fájdalom, most Jeffrey Dean Morgan színészi teljesítménye is visszaszorul a békaperspektívába. Így Hany Abu-Assad filmjét Rourke neve és a szinkron sem menti meg a bukástól; futárunk a szórakoztatás erényével elakadt már az út elején (talán el sem indult).

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.