Film

Szerelem nélkül soha

  • 2012. július 28.

Film

Christophe Honoré nagy ívű története a könnyűvérű, de mindig a szívére hallgató párizsi lánykáról szól, aki pénzért is csinálja, de amikor jön a Nagy Szerelem s vele a Nagy Megkomolyodás, élete pasijáért, lánya boldogulásáért mindenre hajlandó.

A nagy ív a hatvanas évektől napjainkig feszülne. Át generációkon (anya és lánya egymásra rímelő sorsa bontakozik ki), kulturális szakadékokon (az anya nagy szerelme cseh, megalkuvóféle és szószátyár; a lányé amerikai, meleg és AIDS-es) és történelmi fordulópontokon (van itt prágai tavasztól 9/11-ig minden). De csak feszülne. Megrogyik, ahol csak bír. A hol a mama, hol a lánya szemszögéből láttatott események felületes hátteret adnak csupán a lapos tanulságokkal szolgáló, vígjátéki hangnemből egyszerre könnyes-melodrámai stílre váltó sztorinak. Az ezernyi fölösleges mellékszál pedig csak bonyolítja a történetet; újabb vagy érdekesebb nézőpontokat nem kínál. A színészi hozzáadott érték hullámzó színvonalú: különösen Chiara Mastroianni teljesít kiábrándítóan, akiből a Catherine Deneuve-vel, a valódi anyjával közös fellépés sem tudja előcsalni a színészi tehetséget, viszont nyakra-főre levetkőzik.

Szerencsére tízpercenként dalban is összefoglalják a jeles játszók a bennük dúló érzelmi viharokat. A bárzenei panelekből összerótt dallamokra előadott fátyolos danászgatásból ilyeneket lehet megtudni, hogy: "hív a magány", "harangok zúgása hirdesse kudarcom", "ami elmúlt, nem tér vissza sosem". Sajnos egyik betétdal sem éri el a '66-os magyar táncdalfesztivál gyengébb produkcióinak színvonalát.

A CineReal bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.