tévésmaci

A kanári répája

  • tévésmaci
  • 2023. február 15.

Film

Amikor Sztupa és Troché véget vetettek a híres budapesti vizeldetüzeknek, nem mulasztottak el köszönetet mondani Tűz Ottónak és Víz Edének a sok segítségért.

Tűz Ottó és Víz Ede… ezek természetesen felvett, afféle művésznevek voltak, még csak nem is túl szellemesek, bár sokan épp ezért szerették őket, s a korabeli sajtó is odafigyelt rájuk. Tüzet tán Hágelmannak, Vizet Vizvárinak hívták, dicsekedett is vele, hogy van egy Mariska nevű rokona (róla viszont Ómafa, ez az eleven lexikon úgy tudta, hogy eredetileg Viszkidenszkynek keresztelték, de ez akkor is mellékszál, ha Ómafa elismerően csettintett: whisky és dance, ez ám a nagy élet!).

Végül is mindegy, míg Sztupa és Troché az oltás lehetséges módozatain törték a fejüket, Tűz töviről hegyire elmondta a Népszabadságnak, hogy hogyan és miért keletkezett a tűz. Hogyan – kérdezte a riporter. Először a piszoárok némelyikéből tört fel, mint afféle mini tűzijáték, törpe tűzi erőmű, mesélte Tűz. Nagyon szép volt, épp olyan, mint augusztus 20-án, piros, zöld, sárga, csillagok, karikák, csóva és a végén csorgott le a fajanszon, mint a görögtűz a Lánchídról. A riporter Vízhez fordult, ekkor hívták a tűzoltókat. Nem, ekkor még azon gondolkoztunk, hogy fel kéne emelni az árakat, pontosabban fizetőssé akartuk tenni a piszoárokat, mert csak a kabinokért kell még ma is fizetni, de ott nincs semmi látványosság. Csak hát szikra pattant, olthatatlan, s nemcsak megnehezítette a vizelést, de egyenesen lángba borította az illemhelyek jelentős részét. Cselekedni kellett, hát szigorítottuk a tűzvédelmi rendszabályokat. A piszoárt működő állapotban csak egy méterre lehet ezentúl megközelíteni, ezt írtuk bele 12. pontnak. Sajnálatos módon akadtak olyan elvetemült bámészkodók, akik ebből a távolságból is megkísérelték, hogy is mondjam, az oltás egy szerfelett helyspecifikus, ugyanakkor helytelen és kontraproduktív formáját.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.