Film

A kíméletlen

Film

Létezik egy horror alműfaj, melyet jobb híján „a civilizált ember rémálmaként” lehetne definiálni. Idesorolhatók a kannibálhorrorok (Green Inferno, Cannibal Holocaust, Csontok és skalpok) vagy a hillbilly-horrorok (Sziklák szeme, Gyilkos túra).

Létezik egy horror alműfaj, melyet jobb híján „a civilizált ember rémálmaként” lehetne definiálni. Idesorolhatók a kannibálhorrorok (Green Inferno, Cannibal Holocaust, Csontok és skalpok) vagy a hillbilly-horrorok (Sziklák szeme, Gyilkos túra). A nyugati képzeletben hasonló mumusfunkciót töltenek be az egzotikus országok börtönei, ahol a szerencsétlen fordulatok folytán bebörtönzött fehér ember nemi erőszak, késelések és pszichológiai terror áldozatául esik.

A korántsem makulátlan liver­pooli bokszoló és alkalmi drogdíler, Billy Moore is egy ilyen zsúfolt bangkoki börtönbe kerül. A dokumentumfilmezés felől érkezett Jean-Stéphane Sauvaire hamar világossá teszi, hogy mi érdekli Moore történetében: a kulturális sokk és a személyes pokoljárás. A dokumentarista hitelességet a valódi thai elítéltek alkotta statiszták biztosítják, akik tulajdonképpen csak barna, tetovált biomasszát szolgáltatnak, mely gyúrja, sebzi, kisajátítja Moore tejfehér, szeplős testét. Joe Cole elképesztő fizikai és mentális fegyelemmel játssza Moore-t, egyfajta fluid, törékeny maszkulinitást adva a férfinak: sápadt, lányos arca kontrasztot alkot a sötét, tetovált társai­é­val, bár állatiasságban nem marad el tőlük. Sauvaire egy pillanatra sem engedi ki a nézőt Moore szűk perspektívájából: megszállott aprólékossággal járja be szeplős bőré­nek minden négyzetcentiméterét és rögzíti a hosszú, véres meccsek minden másodpercét. A kíméletlen zavarba hozza nézőjét: inkább hipnotizál, mint felpörget, és nem ad megnyugtató lezárást Moore történetének.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.