Film

A kíméletlen

Film

Létezik egy horror alműfaj, melyet jobb híján „a civilizált ember rémálmaként” lehetne definiálni. Idesorolhatók a kannibálhorrorok (Green Inferno, Cannibal Holocaust, Csontok és skalpok) vagy a hillbilly-horrorok (Sziklák szeme, Gyilkos túra).

Létezik egy horror alműfaj, melyet jobb híján „a civilizált ember rémálmaként” lehetne definiálni. Idesorolhatók a kannibálhorrorok (Green Inferno, Cannibal Holocaust, Csontok és skalpok) vagy a hillbilly-horrorok (Sziklák szeme, Gyilkos túra). A nyugati képzeletben hasonló mumusfunkciót töltenek be az egzotikus országok börtönei, ahol a szerencsétlen fordulatok folytán bebörtönzött fehér ember nemi erőszak, késelések és pszichológiai terror áldozatául esik.

A korántsem makulátlan liver­pooli bokszoló és alkalmi drogdíler, Billy Moore is egy ilyen zsúfolt bangkoki börtönbe kerül. A dokumentumfilmezés felől érkezett Jean-Stéphane Sauvaire hamar világossá teszi, hogy mi érdekli Moore történetében: a kulturális sokk és a személyes pokoljárás. A dokumentarista hitelességet a valódi thai elítéltek alkotta statiszták biztosítják, akik tulajdonképpen csak barna, tetovált biomasszát szolgáltatnak, mely gyúrja, sebzi, kisajátítja Moore tejfehér, szeplős testét. Joe Cole elképesztő fizikai és mentális fegyelemmel játssza Moore-t, egyfajta fluid, törékeny maszkulinitást adva a férfinak: sápadt, lányos arca kontrasztot alkot a sötét, tetovált társai­é­val, bár állatiasságban nem marad el tőlük. Sauvaire egy pillanatra sem engedi ki a nézőt Moore szűk perspektívájából: megszállott aprólékossággal járja be szeplős bőré­nek minden négyzetcentiméterét és rögzíti a hosszú, véres meccsek minden másodpercét. A kíméletlen zavarba hozza nézőjét: inkább hipnotizál, mint felpörget, és nem ad megnyugtató lezárást Moore történetének.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.