Film

A szingli fejvadász

  • 2012. február 25.

Film

Az ember, ha hamburgerre vetemedik, szemet huny a gyanús eredetű húsnemű, a felfújt tészta és az adalék anyagok sokasága felett, és a hozzá dukáló, pofátlanul egészségtelen barna italtól sem várja el egy nemes bor bukéját.

A zsömlében legyen sok és legalább az ízlelőbimbókat kielégítő hús. A folyadékban meg buborék. És cukor! Sok cukor.

Az ember, ha olyan filmre téved be, mint ez, szintén nem érez csalódást, ha az élet reménytelenségétől szenvedő értelmiségiek borongása vagy a Nagy Rendező filozofikus látomásainak színpompás három és fél órája helyett piff-puffos virgonckodást kap, mely egy képregény nyelvi igényességével és egy repülőtéri ponyvaregény mellé rendelhető vizualitással egyetlen dekódolható állítást fogalmaz meg: hogy a főhős(nő) mennyire belevaló csaj. Tűsarkúban menekül a rosszarcúak elől, secperc alatt elsajátítja a mesterlövészet fortélyait, egyedül okosabb, mint az egész rendőrőrs, s persze mindeközben magába bolondítja az ellenfelet - bár, amikor egy hiányos fogsorú, tetovált vadállat ütlegeli, attól átmenetileg összekócolódnak huncut tincsei (nem a vadállaté; az kopasz is).

A sztori ún. fordulataira időt vesztegetni sem érdemes, a rendezés hozza a B (inkább C) filmes sztenderdet, minden azon múlik hát, hogy bírjuk-e nézni a főszereplőt 88 percen át (a 92-ből). Van-e benne elég vonzerő, kurázsi, humor.

A gyártásában is érdekelt Katherine Heigl ezúttal kilép a megszokott vaníliafagylalt-imázsból, s vagány mimikát próbál fel érdektelen arcára, ezzel teljesíti is, ami egy róla szóló reklámfilmtől elvárható.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.