Film

A szingli fejvadász

  • 2012. február 25.

Film

Az ember, ha hamburgerre vetemedik, szemet huny a gyanús eredetű húsnemű, a felfújt tészta és az adalék anyagok sokasága felett, és a hozzá dukáló, pofátlanul egészségtelen barna italtól sem várja el egy nemes bor bukéját.

A zsömlében legyen sok és legalább az ízlelőbimbókat kielégítő hús. A folyadékban meg buborék. És cukor! Sok cukor.

Az ember, ha olyan filmre téved be, mint ez, szintén nem érez csalódást, ha az élet reménytelenségétől szenvedő értelmiségiek borongása vagy a Nagy Rendező filozofikus látomásainak színpompás három és fél órája helyett piff-puffos virgonckodást kap, mely egy képregény nyelvi igényességével és egy repülőtéri ponyvaregény mellé rendelhető vizualitással egyetlen dekódolható állítást fogalmaz meg: hogy a főhős(nő) mennyire belevaló csaj. Tűsarkúban menekül a rosszarcúak elől, secperc alatt elsajátítja a mesterlövészet fortélyait, egyedül okosabb, mint az egész rendőrőrs, s persze mindeközben magába bolondítja az ellenfelet - bár, amikor egy hiányos fogsorú, tetovált vadállat ütlegeli, attól átmenetileg összekócolódnak huncut tincsei (nem a vadállaté; az kopasz is).

A sztori ún. fordulataira időt vesztegetni sem érdemes, a rendezés hozza a B (inkább C) filmes sztenderdet, minden azon múlik hát, hogy bírjuk-e nézni a főszereplőt 88 percen át (a 92-ből). Van-e benne elég vonzerő, kurázsi, humor.

A gyártásában is érdekelt Katherine Heigl ezúttal kilép a megszokott vaníliafagylalt-imázsból, s vagány mimikát próbál fel érdektelen arcára, ezzel teljesíti is, ami egy róla szóló reklámfilmtől elvárható.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.