Film

A szingli fejvadász

  • 2012. február 25.

Film

Az ember, ha hamburgerre vetemedik, szemet huny a gyanús eredetű húsnemű, a felfújt tészta és az adalék anyagok sokasága felett, és a hozzá dukáló, pofátlanul egészségtelen barna italtól sem várja el egy nemes bor bukéját.

A zsömlében legyen sok és legalább az ízlelőbimbókat kielégítő hús. A folyadékban meg buborék. És cukor! Sok cukor.

Az ember, ha olyan filmre téved be, mint ez, szintén nem érez csalódást, ha az élet reménytelenségétől szenvedő értelmiségiek borongása vagy a Nagy Rendező filozofikus látomásainak színpompás három és fél órája helyett piff-puffos virgonckodást kap, mely egy képregény nyelvi igényességével és egy repülőtéri ponyvaregény mellé rendelhető vizualitással egyetlen dekódolható állítást fogalmaz meg: hogy a főhős(nő) mennyire belevaló csaj. Tűsarkúban menekül a rosszarcúak elől, secperc alatt elsajátítja a mesterlövészet fortélyait, egyedül okosabb, mint az egész rendőrőrs, s persze mindeközben magába bolondítja az ellenfelet - bár, amikor egy hiányos fogsorú, tetovált vadállat ütlegeli, attól átmenetileg összekócolódnak huncut tincsei (nem a vadállaté; az kopasz is).

A sztori ún. fordulataira időt vesztegetni sem érdemes, a rendezés hozza a B (inkább C) filmes sztenderdet, minden azon múlik hát, hogy bírjuk-e nézni a főszereplőt 88 percen át (a 92-ből). Van-e benne elég vonzerő, kurázsi, humor.

A gyártásában is érdekelt Katherine Heigl ezúttal kilép a megszokott vaníliafagylalt-imázsból, s vagány mimikát próbál fel érdektelen arcára, ezzel teljesíti is, ami egy róla szóló reklámfilmtől elvárható.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.