Film

A világ összes pénze

  • 2018. március 1.

Film

Nincs annál kéjesebb, mint ha valamiért nem kell fizetni. J. P. Getty olajmilliárdos a saját unokájáért sem volt hajlandó fizetni. Vagyis nem annyit, nem akkor és nem úgy, ahogyan azt az emberrablók szerették volna. Végül az eredeti követelés alig hatodrészéért vásárolta meg, roppant kelletlenül, az addigra már megcsonkított kamasz fiú szabadságát. Aki sosem tudta feldolgozni a vele történteket, emberi roncsként, drogtól lebénultan fejezte be életét.

Naivul gondolhatnánk, hogy az esetről szóló film (és az alapjául szolgáló áléletrajzi regény) azért kezeli oly szabadon a valóságos tényeket, farag szívtelen szörnyeteget a nagyapából, kiszolgáltatott, ám méltóságát a szegénységben is megőrizni képes anyatigrist a fiú mamájából, továbbá öntudatra ébredő, s megbízójával, az embertelen zsugorival bátran szembeforduló ügynököt az ügyet kezelő alkalmazottból, mert valami fontosabbat szeretne kidomborítani a történetből, mint ami első ránézésre is látszik. De hiába. Ridley Scott ezúttal egy túlrészletezett, mégis felületes, a valós drámai anyag helyett klisékből építkező akciófilmet rakott össze, amelyből legfeljebb annyi derül ki, hogy a család igen fontos dolog, az anyai szeretet pótolhatatlan, továbbá a pénz nem boldogít.

Mivel pedig a fösvény nábob figurája is kínosan egysíkú, amit nagy igyekezettel, de különösebb truváj nélkül lehet csak eljátszani, a molesztálási botránya miatt kiközösített Kevin Spacey helyett beugró Christopher Plummer Oscar-jelölése inkább a #MeToo kampány melletti kiállásnak tulajdonítható.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.