DVD

Hegyek között

Film

Az nem túl jó jel, ha egy filmtervet kézről kézre adogatnak. A Hegyek között már az azonos című romantikus ponyvaregény adaptálásának ötletétől fogva alkotótól alkotóig vándorolt: több forgatókönyvíró- és rendezőjelölt lepasszolta és újraírta, a főszerepekből kihátrált Michael Fassbender, Charlie Hunnam, Margot Robbie és Rosamund Pike is.

Egy agysebész (Idris Elba, ki más) és egy fotóriporter (Kate Winslet) gépét törlik, holott sürgős teendőik lennének (esküvő és egy gyermek műtétje). Felbérelnek egy magánpilótát, de az agyvérzést kap repülés közben, így lezuhannak Utah vadregényes hegyei között. Innentől egymásra utalva kell túlélniük… A film nem árul zsákbamacskát, már az elején biztosítja ügyfeleit: idővel a hősök egymás karjában kötnek ki. De a Hegyek között sem katasztrófa-, sem pedig romantikus filmként nem működik. Mindkét zsáner alacsony lángon pislákol, és az alkotók kispórolják a következetes építkezést mindkét történetívből. A szereplők problémákkal szembesülnek (pl. lezuhannak egy szirtről), de sosem derül ki, hogyan is evickéltek ki szorult helyzetükből. Azt sem magyarázza túl a forgatókönyv, hogy hogyan is szeret egymásba a két túlélő, akik mindketten ordas közhelyekből vannak összefércelve (a robusztus, hallgatag férfi fájdalmas múlttal, a keménynek látszó, de valójában gyenge nő). Csak Winslet és Elba színészi hozzáértése és természetes összhangjuk tud némi életet lehelni a figurákba.

A film vége magasan a legjobb, mivel veszi a fáradságot, hogy foglalkozzék a hazatéréssel és a visszailleszkedés nehézségével.

Forgalmazza a Bonton Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."