DVD

Hegyek között

Film

Az nem túl jó jel, ha egy filmtervet kézről kézre adogatnak. A Hegyek között már az azonos című romantikus ponyvaregény adaptálásának ötletétől fogva alkotótól alkotóig vándorolt: több forgatókönyvíró- és rendezőjelölt lepasszolta és újraírta, a főszerepekből kihátrált Michael Fassbender, Charlie Hunnam, Margot Robbie és Rosamund Pike is.

Egy agysebész (Idris Elba, ki más) és egy fotóriporter (Kate Winslet) gépét törlik, holott sürgős teendőik lennének (esküvő és egy gyermek műtétje). Felbérelnek egy magánpilótát, de az agyvérzést kap repülés közben, így lezuhannak Utah vadregényes hegyei között. Innentől egymásra utalva kell túlélniük… A film nem árul zsákbamacskát, már az elején biztosítja ügyfeleit: idővel a hősök egymás karjában kötnek ki. De a Hegyek között sem katasztrófa-, sem pedig romantikus filmként nem működik. Mindkét zsáner alacsony lángon pislákol, és az alkotók kispórolják a következetes építkezést mindkét történetívből. A szereplők problémákkal szembesülnek (pl. lezuhannak egy szirtről), de sosem derül ki, hogyan is evickéltek ki szorult helyzetükből. Azt sem magyarázza túl a forgatókönyv, hogy hogyan is szeret egymásba a két túlélő, akik mindketten ordas közhelyekből vannak összefércelve (a robusztus, hallgatag férfi fájdalmas múlttal, a keménynek látszó, de valójában gyenge nő). Csak Winslet és Elba színészi hozzáértése és természetes összhangjuk tud némi életet lehelni a figurákba.

A film vége magasan a legjobb, mivel veszi a fáradságot, hogy foglalkozzék a hazatéréssel és a visszailleszkedés nehézségével.

Forgalmazza a Bonton Film

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.