Film

Az utolsó műszak

  • - kg -
  • 2012. december 8.

Film

Lehet, hogy Amerika a népek olvasztótégelye, de erről South Central Los Angelesben még senki sem hallott...,

mert ha valóban létezik ilyen hely, és nem csak mozis kitalálmány, akkor annyi bizton elmondható róla, hogy itt még nem kezdődött meg az olvadás: a bandák kifejezetten bőrszín mentén szerveződnek és lövik halomra egymást gyorsan kiégő furgonjaikból. Legalábbis ez derül ki az erre játszódó filmekből, melyek egy jelentős részét David Ayer készítette - hol mint író, hol mint rendező is. Könnyen lehet, hogy Ayer mindent tud a környékről; annyira autentikus, hogy a vérnarancs naplemente nála nem is elsőre, csak másodikra tűnik viccnek. Igen, David Ayer alighanem mindent tud a környékről, ahol a legnépszerűbb közösségi formát gengnek hívják, a nyelv pedig már rég maga mögött hagyta az angolt, s abból csupán egyetlen szót, a fuckot őrizte meg. És könnyen lehet, hogy Ayer egyszer még azon is elgondolkodik majd, hogy mindez a tudás hogyan szolgálhatna egy filmet. Lenne benne fantázia, mert így sem nézhetetlen az eredmény, ahogy két jól táplált színész adja a naphosszat járőröző rendőröket, sőt, vannak kifejezetten élvezetes, a rendőri munka mindennapjait a színészi rögtönzés mindennapjaival ötvöző jelenetek, melyek mindkét szakma kihívásaira felhívják a figyelmet. Szóval, ha mindebből egyszer film lesz, és nem a valósággal mint legjobb haverunkkal való minduntalan hivalkodás, arra szintén befizetnénk. És mikor ez megtörténik, derűsen elevenítjük majd föl a kezdeti bizonytalanságokat, mint például a kamera folytonos rángatását.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.