Film

Az utolsó műszak

  • - kg -
  • 2012. december 8.

Film

Lehet, hogy Amerika a népek olvasztótégelye, de erről South Central Los Angelesben még senki sem hallott...,

mert ha valóban létezik ilyen hely, és nem csak mozis kitalálmány, akkor annyi bizton elmondható róla, hogy itt még nem kezdődött meg az olvadás: a bandák kifejezetten bőrszín mentén szerveződnek és lövik halomra egymást gyorsan kiégő furgonjaikból. Legalábbis ez derül ki az erre játszódó filmekből, melyek egy jelentős részét David Ayer készítette - hol mint író, hol mint rendező is. Könnyen lehet, hogy Ayer mindent tud a környékről; annyira autentikus, hogy a vérnarancs naplemente nála nem is elsőre, csak másodikra tűnik viccnek. Igen, David Ayer alighanem mindent tud a környékről, ahol a legnépszerűbb közösségi formát gengnek hívják, a nyelv pedig már rég maga mögött hagyta az angolt, s abból csupán egyetlen szót, a fuckot őrizte meg. És könnyen lehet, hogy Ayer egyszer még azon is elgondolkodik majd, hogy mindez a tudás hogyan szolgálhatna egy filmet. Lenne benne fantázia, mert így sem nézhetetlen az eredmény, ahogy két jól táplált színész adja a naphosszat járőröző rendőröket, sőt, vannak kifejezetten élvezetes, a rendőri munka mindennapjait a színészi rögtönzés mindennapjaival ötvöző jelenetek, melyek mindkét szakma kihívásaira felhívják a figyelmet. Szóval, ha mindebből egyszer film lesz, és nem a valósággal mint legjobb haverunkkal való minduntalan hivalkodás, arra szintén befizetnénk. És mikor ez megtörténik, derűsen elevenítjük majd föl a kezdeti bizonytalanságokat, mint például a kamera folytonos rángatását.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."