Film

Az utolsó műszak

  • - kg -
  • 2012. december 8.

Film

Lehet, hogy Amerika a népek olvasztótégelye, de erről South Central Los Angelesben még senki sem hallott...,

mert ha valóban létezik ilyen hely, és nem csak mozis kitalálmány, akkor annyi bizton elmondható róla, hogy itt még nem kezdődött meg az olvadás: a bandák kifejezetten bőrszín mentén szerveződnek és lövik halomra egymást gyorsan kiégő furgonjaikból. Legalábbis ez derül ki az erre játszódó filmekből, melyek egy jelentős részét David Ayer készítette - hol mint író, hol mint rendező is. Könnyen lehet, hogy Ayer mindent tud a környékről; annyira autentikus, hogy a vérnarancs naplemente nála nem is elsőre, csak másodikra tűnik viccnek. Igen, David Ayer alighanem mindent tud a környékről, ahol a legnépszerűbb közösségi formát gengnek hívják, a nyelv pedig már rég maga mögött hagyta az angolt, s abból csupán egyetlen szót, a fuckot őrizte meg. És könnyen lehet, hogy Ayer egyszer még azon is elgondolkodik majd, hogy mindez a tudás hogyan szolgálhatna egy filmet. Lenne benne fantázia, mert így sem nézhetetlen az eredmény, ahogy két jól táplált színész adja a naphosszat járőröző rendőröket, sőt, vannak kifejezetten élvezetes, a rendőri munka mindennapjait a színészi rögtönzés mindennapjaival ötvöző jelenetek, melyek mindkét szakma kihívásaira felhívják a figyelmet. Szóval, ha mindebből egyszer film lesz, és nem a valósággal mint legjobb haverunkkal való minduntalan hivalkodás, arra szintén befizetnénk. És mikor ez megtörténik, derűsen elevenítjük majd föl a kezdeti bizonytalanságokat, mint például a kamera folytonos rángatását.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.