Film

Banks úr megmentése

Film

Hollywood képes reflektálni a mítoszaira. E mitológia kitüntetett alakja a filmkészítő ember, a self-made man alfaja, akihez bátran lehet fordulni, ha kifogytunk a témákból. Az utóbbi évek Oscar-jelöltjei között is tömegével találunk példát jelenlétére (A leleményes Hugo, A némafilmes, Hitchcock).

John Lee Hancock filmje egy konkrét klasszikus, a Mary Poppins c. film keletkezéstörténetét dolgozza fel. Egy percig sem árul zsákbamacskát: könnyfakasztásra és Oscarra hajt. Azt a fajta tisztes, jó minőségű giccset láthatjuk itt teljes pompájában, mely nem a készítők aránytévesztése miatt érzelgős: itt az a végcél. Minden a nagy végső könnyfakasztásnak van alárendelve.

Adott a szinte krimiszerű progresszív-regresszív elbeszélésmód, melynek hála, párhuzamosan izgulhatunk azon, hogy vajon a kedélyes, rámenős Disneynek sikerül-e megpuhítani a karót nyelt, szarkasztikus Mrs. Traverst, hogy megfilmesíthesse a regényt, illetve azon, hogy a nő múltjában miféle traumák bujkálnak, melyek nem engedik őt megválni a varázslatos dadától.

Emma Thompson és Tom Hanks kulturális ellentétekre épülő nagyszerű duettje ráadásul csempész is némi kellemes iróniát a néhol émelyítő édeskedésbe. Minden nehézség nélkül képesek ezredjére újramesélni az örök történetet, amikor is az állhatatos férfi végül meglágyítja a kezdetben vonakodó asszony szívét. A boldog (és mértani pontosságú) jellemfejlődés végén pedig az érzelmekkel kufárkodó üzletember és a satrafa is megtanul érezni. Szimpatikus film, ami elég sokszor ki is figurázza saját magát.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.