Film

Banks úr megmentése

Film

Hollywood képes reflektálni a mítoszaira. E mitológia kitüntetett alakja a filmkészítő ember, a self-made man alfaja, akihez bátran lehet fordulni, ha kifogytunk a témákból. Az utóbbi évek Oscar-jelöltjei között is tömegével találunk példát jelenlétére (A leleményes Hugo, A némafilmes, Hitchcock).

John Lee Hancock filmje egy konkrét klasszikus, a Mary Poppins c. film keletkezéstörténetét dolgozza fel. Egy percig sem árul zsákbamacskát: könnyfakasztásra és Oscarra hajt. Azt a fajta tisztes, jó minőségű giccset láthatjuk itt teljes pompájában, mely nem a készítők aránytévesztése miatt érzelgős: itt az a végcél. Minden a nagy végső könnyfakasztásnak van alárendelve.

Adott a szinte krimiszerű progresszív-regresszív elbeszélésmód, melynek hála, párhuzamosan izgulhatunk azon, hogy vajon a kedélyes, rámenős Disneynek sikerül-e megpuhítani a karót nyelt, szarkasztikus Mrs. Traverst, hogy megfilmesíthesse a regényt, illetve azon, hogy a nő múltjában miféle traumák bujkálnak, melyek nem engedik őt megválni a varázslatos dadától.

Emma Thompson és Tom Hanks kulturális ellentétekre épülő nagyszerű duettje ráadásul csempész is némi kellemes iróniát a néhol émelyítő édeskedésbe. Minden nehézség nélkül képesek ezredjére újramesélni az örök történetet, amikor is az állhatatos férfi végül meglágyítja a kezdetben vonakodó asszony szívét. A boldog (és mértani pontosságú) jellemfejlődés végén pedig az érzelmekkel kufárkodó üzletember és a satrafa is megtanul érezni. Szimpatikus film, ami elég sokszor ki is figurázza saját magát.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.