Bezár a Kino

  • narancs.hu
  • 2012. október 31.

Film

Korábbi értesülésünket megerősítette a Kino – ezzel újabb művészmozi esett el Budapesten.

Az Odeont követően újabb művészmozi zár be Budapesten. Garancsi Ágnes, a Kino ügyvezetője a magyarnarancs.hu-nak megerősítette korábbi értesülésünket: források híján nem tud tovább működni a mozi, ezért december elsejétől bezár.

A Kino közleménye

„Sajnálattal közöljük, hogy a Kino mozi jelenlegi formájában ez év december 1-jétől megszűnik. Magyarországon az utóbbi két évben minden minket érintő, eddig rendszeres működési pályázat megszűnt, ezáltal kulturális tevékenységünk erőfeszítéseink ellenére nem fenntartható. Megszűnésünkkel tovább szűkül a már most sem sokszínű artmozi-piac. A Kino mozi vállalását – hogy egy igazi kulturális találkozóhely legyen – 123 ezer néző segítette az elmúlt években, amit ezúton is köszönünk nekik. Reméljük, lesz türelmük kivárni, amíg egy jobb időben, más helyen újrakezdhetjük a munkát, amiben még mindig hiszünk. Addig is november végéig várunk mindenkit utolsó filmünk, a Reality (r.: Matteo Garrone) vetítéseire.” 

A mozi bezárásáról kedd este Mundruczó Kornél beszélt Michael Haneke Szerelem című filmje vetítése előtt szűk körben.

 


Fotó: Sióréti Gábor

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.