Film

Bezárva

  • 2016. december 24.

Film

Ha egy thrillerként eladni kívánt mozgóképes produktumban olyan potmétergörbítő hangeffektussal próbálják a néző ijedelmét kiváltani, ami a gerjedő szintetizátorokkal telt hangárba dobott rozsdás csörlőéhez hasonlít, miközben a képen mindössze egy borz ugrik ki a farakás alól s iszkol üstöllést – nos, akkor jobban teszi a balszerencsés néző, ha iszkol maga is. Mert ilyenkor ne számítson izgalmasan újszerű közegre (ugyan mi a bánat történhet egy erdő sűrűjében álló magányos házában béna fiát ápoló özvegy gyermekpszichológussal, mint hogy az életére törnek?). Ne számítson a felmerülő ördögien komplikált rejtélyek váratlan fordulatokat tartogató megoldására (egy alapvetően kétszereplős leosztásban ugyan ki a nyavalya lehet a tettes, ha a másik az áldozat?). De ne számítson életszerű szituációkra sem. Egyik illogikus hülyeség éri a másikat. E kanadai gyártású kliséhalmaz végig a kiszámítható kimenetelű szituációk során rendre bekövetkező mentális és fizikai káresemények ún. hatására épít – meg az előbb dicsért hangeffektusokra. Mint a rossz humorista, akinek a poénjait dobpergés meg tus követi, különben a néző észre sem venné őket.

Szegény Naomi Watts volna a húzónév, ő bér-rettegi végig a kínos produkciót. Vajon mi mozgathatta meg most a fantáziáját, amiért Lynch, Iñárritu, Haneke, Clint Eastwood és a fene tudja még hány jelentős és fontos rendező jelentős és fontos filmje után ezúttal egy kocán hatásvadász tévésorozat-rendező feledhető rémisztgetésében vezet elő rutinos helyzetgyakorlatokat.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.