Film

Bezárva

  • 2016. december 24.

Film

Ha egy thrillerként eladni kívánt mozgóképes produktumban olyan potmétergörbítő hangeffektussal próbálják a néző ijedelmét kiváltani, ami a gerjedő szintetizátorokkal telt hangárba dobott rozsdás csörlőéhez hasonlít, miközben a képen mindössze egy borz ugrik ki a farakás alól s iszkol üstöllést – nos, akkor jobban teszi a balszerencsés néző, ha iszkol maga is. Mert ilyenkor ne számítson izgalmasan újszerű közegre (ugyan mi a bánat történhet egy erdő sűrűjében álló magányos házában béna fiát ápoló özvegy gyermekpszichológussal, mint hogy az életére törnek?). Ne számítson a felmerülő ördögien komplikált rejtélyek váratlan fordulatokat tartogató megoldására (egy alapvetően kétszereplős leosztásban ugyan ki a nyavalya lehet a tettes, ha a másik az áldozat?). De ne számítson életszerű szituációkra sem. Egyik illogikus hülyeség éri a másikat. E kanadai gyártású kliséhalmaz végig a kiszámítható kimenetelű szituációk során rendre bekövetkező mentális és fizikai káresemények ún. hatására épít – meg az előbb dicsért hangeffektusokra. Mint a rossz humorista, akinek a poénjait dobpergés meg tus követi, különben a néző észre sem venné őket.

Szegény Naomi Watts volna a húzónév, ő bér-rettegi végig a kínos produkciót. Vajon mi mozgathatta meg most a fantáziáját, amiért Lynch, Iñárritu, Haneke, Clint Eastwood és a fene tudja még hány jelentős és fontos rendező jelentős és fontos filmje után ezúttal egy kocán hatásvadász tévésorozat-rendező feledhető rémisztgetésében vezet elő rutinos helyzetgyakorlatokat.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.