Film

Bezárva

  • 2016. december 24.

Film

Ha egy thrillerként eladni kívánt mozgóképes produktumban olyan potmétergörbítő hangeffektussal próbálják a néző ijedelmét kiváltani, ami a gerjedő szintetizátorokkal telt hangárba dobott rozsdás csörlőéhez hasonlít, miközben a képen mindössze egy borz ugrik ki a farakás alól s iszkol üstöllést – nos, akkor jobban teszi a balszerencsés néző, ha iszkol maga is. Mert ilyenkor ne számítson izgalmasan újszerű közegre (ugyan mi a bánat történhet egy erdő sűrűjében álló magányos házában béna fiát ápoló özvegy gyermekpszichológussal, mint hogy az életére törnek?). Ne számítson a felmerülő ördögien komplikált rejtélyek váratlan fordulatokat tartogató megoldására (egy alapvetően kétszereplős leosztásban ugyan ki a nyavalya lehet a tettes, ha a másik az áldozat?). De ne számítson életszerű szituációkra sem. Egyik illogikus hülyeség éri a másikat. E kanadai gyártású kliséhalmaz végig a kiszámítható kimenetelű szituációk során rendre bekövetkező mentális és fizikai káresemények ún. hatására épít – meg az előbb dicsért hangeffektusokra. Mint a rossz humorista, akinek a poénjait dobpergés meg tus követi, különben a néző észre sem venné őket.

Szegény Naomi Watts volna a húzónév, ő bér-rettegi végig a kínos produkciót. Vajon mi mozgathatta meg most a fantáziáját, amiért Lynch, Iñárritu, Haneke, Clint Eastwood és a fene tudja még hány jelentős és fontos rendező jelentős és fontos filmje után ezúttal egy kocán hatásvadász tévésorozat-rendező feledhető rémisztgetésében vezet elő rutinos helyzetgyakorlatokat.

A Big Bang Media bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.