Film

Boszorkányvadászok

Film

Grimm-meséből horrorfilmet csinálni nem nagy ötlet, olvassunk csak bele valamelyikbe: gyerekeket sütögető boszorkány, lábukat kisebbre vágó mostohatestvérek vagy éppen Hófehérke, akinek a szívét és a máját akarná megfőzetni a gonosz királynő. Csupa vér és gyilok, ami alig is tűnik fel az esti mesélésnél, de a 3D mozivásznon mégis egyre többen igyekeznek meglovagolni ezt a tündérmesei önellentmondást. Mint most Tommy Wirkola rendezésében a Jancsi és Juliska felnőtt verziója, bár a magyar címből ügyesen kihagyták nevezetteket.

A film ott kezdődik, ahol a mese abbamarad: Jancsi és Juliska már gyerekkora óta űzik az ipart, jó hírű, sőt rajongott szakelemként járnak faluról falura a német középkorban, autogramot osztogatnak, és meggyilkolják, akit kell. Így kerülnek szembe egy csapat gyerekeket elrabló banyával, ám innentől fogva oda a nagy történet: anakronizmusok hada, modernre kalibrált képvilág, nagy csatajelenetek és némi vérengzés tölti ki a hátralévő időt. Ám ez csak arra elég, hogy a végéig találgassuk: paródiát látunk, vagy ezt komolyan egy ijesztő szupermozinak szánták? Ha az előbbi nyer, szórakozhatunk: Juliska emancipáltan rohangál lőfegyvereivel és kurblis defibrillátorával (tényleg!), Jancsi a gyerekkorában elfogyasztott mézeskalácsháztól cukorbeteg lett (mi sem egyértelműbb), így inzulininjekciózza magát a hősködés megfelelő pillanataiban. De a klisék nincsenek eléggé kifordítva ahhoz, hogy megnyugodjunk. Sokkal inkább valamiféle családi horror ez: Van Helsing és a Grimm testvérek násza az Alkonyatban.

Forgalmazza a UIP-Duna Film


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."