Film

Csak azért is szerelem!

  • 2015. július 18.

Film

Manapság divat az életre úgy tekinteni, mint pánikra okot adó helyzetek gazdag tárházára. Van kapunyitási és -zárási pánik, középkorúak számára kifejlesztett pánik, és nyilván előközépkorú, ill. kapuzárást megelőző élethelyzetre alkalmazható pánik is – az életet pánikhelyzetek sorozatának tekintő aktor pedig nem akar az lenni, ami, nem akar ott lenni, ahol, és főleg nem úgy, ahogy. A pánikelméletnek magát önfeledten átadó ember mindig az aktuális és pszichológiailag ügyesen körülírt pánikhelyzettel van viszonyban, nem saját magával.

Itt most középkorúság felé közelítő, unalmas jólétüket magánéleti bonyodalmakkal elrontani igyekvő emberek sajnálják magukat élvezettel. Csupa rendezett egzisztencia, gyerek(ek), a válás folyamatban, láthatás és elköltözés a fő élettémák. És nem tudják, hogy most kezdődik valami, vagy inkább múlik elfele.

Mivel ún. vígjátékot látunk, ún. vicces helyzetek is vannak az ún. filmben. Egy amúgy vallási fanatikus ifjú hölgy vibrátort felejt a válása alkalmából a másik nem társaságát egyre hevesebben kereső főhős kocsijában. Annak kiskamasz lánya rábukkan a tárgyra, így a szintén kiskamasz, bár harmincas apuka magyarázkodni kényszerül jövendőbeli exe előtt. Ül egymással szemben két alulöltözött felnőtt. Azt verbalizálják, hogy a milyen micsodájukat a másik milyen mijébe hogyan helyeznék bele. Egyre hevültebben ecsetelik, majd némi lihegések közepette (úgy tűnik) át is élik a fan­táziát – de nemhogy a másikhoz, még magukhoz sem nyúlnak. No, ilyen a film is.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.