Film

Csak azért is szerelem!

  • 2015. július 18.

Film

Manapság divat az életre úgy tekinteni, mint pánikra okot adó helyzetek gazdag tárházára. Van kapunyitási és -zárási pánik, középkorúak számára kifejlesztett pánik, és nyilván előközépkorú, ill. kapuzárást megelőző élethelyzetre alkalmazható pánik is – az életet pánikhelyzetek sorozatának tekintő aktor pedig nem akar az lenni, ami, nem akar ott lenni, ahol, és főleg nem úgy, ahogy. A pánikelméletnek magát önfeledten átadó ember mindig az aktuális és pszichológiailag ügyesen körülírt pánikhelyzettel van viszonyban, nem saját magával.

Itt most középkorúság felé közelítő, unalmas jólétüket magánéleti bonyodalmakkal elrontani igyekvő emberek sajnálják magukat élvezettel. Csupa rendezett egzisztencia, gyerek(ek), a válás folyamatban, láthatás és elköltözés a fő élettémák. És nem tudják, hogy most kezdődik valami, vagy inkább múlik elfele.

Mivel ún. vígjátékot látunk, ún. vicces helyzetek is vannak az ún. filmben. Egy amúgy vallási fanatikus ifjú hölgy vibrátort felejt a válása alkalmából a másik nem társaságát egyre hevesebben kereső főhős kocsijában. Annak kiskamasz lánya rábukkan a tárgyra, így a szintén kiskamasz, bár harmincas apuka magyarázkodni kényszerül jövendőbeli exe előtt. Ül egymással szemben két alulöltözött felnőtt. Azt verbalizálják, hogy a milyen micsodájukat a másik milyen mijébe hogyan helyeznék bele. Egyre hevültebben ecsetelik, majd némi lihegések közepette (úgy tűnik) át is élik a fan­táziát – de nemhogy a másikhoz, még magukhoz sem nyúlnak. No, ilyen a film is.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.