Film

Csak azért is szerelem!

  • 2015. július 18.

Film

Manapság divat az életre úgy tekinteni, mint pánikra okot adó helyzetek gazdag tárházára. Van kapunyitási és -zárási pánik, középkorúak számára kifejlesztett pánik, és nyilván előközépkorú, ill. kapuzárást megelőző élethelyzetre alkalmazható pánik is – az életet pánikhelyzetek sorozatának tekintő aktor pedig nem akar az lenni, ami, nem akar ott lenni, ahol, és főleg nem úgy, ahogy. A pánikelméletnek magát önfeledten átadó ember mindig az aktuális és pszichológiailag ügyesen körülírt pánikhelyzettel van viszonyban, nem saját magával.

Itt most középkorúság felé közelítő, unalmas jólétüket magánéleti bonyodalmakkal elrontani igyekvő emberek sajnálják magukat élvezettel. Csupa rendezett egzisztencia, gyerek(ek), a válás folyamatban, láthatás és elköltözés a fő élettémák. És nem tudják, hogy most kezdődik valami, vagy inkább múlik elfele.

Mivel ún. vígjátékot látunk, ún. vicces helyzetek is vannak az ún. filmben. Egy amúgy vallási fanatikus ifjú hölgy vibrátort felejt a válása alkalmából a másik nem társaságát egyre hevesebben kereső főhős kocsijában. Annak kiskamasz lánya rábukkan a tárgyra, így a szintén kiskamasz, bár harmincas apuka magyarázkodni kényszerül jövendőbeli exe előtt. Ül egymással szemben két alulöltözött felnőtt. Azt verbalizálják, hogy a milyen micsodájukat a másik milyen mijébe hogyan helyeznék bele. Egyre hevültebben ecsetelik, majd némi lihegések közepette (úgy tűnik) át is élik a fan­táziát – de nemhogy a másikhoz, még magukhoz sem nyúlnak. No, ilyen a film is.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.