Film

Csillagok között

  • - kg -
  • 2014. december 14.

Film

A saját fontosságukba feledkezett rendezők sorában Christopher Nolan a legnagyobb ász, csak az az átkozott komolyság, ami mostanában erőt vett rajta, a végstádiumban lévő Kubrick-tisztelet és a mat-fiz szakkör népszerű tételei mozgóképes ábrázolásának kényszere – szóval ezek mind és még néhány rendezői tikk kezd valami fémes mellékízt hagyni az egyébként minden filmre jutó fél tucat csodás képsor és ak­ciójelenet után.

Értem, értem én, hogy… de hagyjuk is az értem-értemet, amikor Nolan legújabb korszakos remekművének, „ha csak 1 sci-fit nézel 20 évente, ez legyen az” opusának egyharmada arról szól, hogy ha közeleg a világvége, Matthew McConaughey, a mérnök-pilótából lett őstermelő, a gyermekeit egyedül nevelő amerikai apa kukoricaföldjeire néző szerény verandáján arról elmélkedik porba lábadt szemmel (a Földet porviharok sújtják), hogy a földművelés mennyire méltatlan a jobb sorsra ­érdemes amerikai férfi számára. Szerencsére a film harmadánál Matthew-t néhány embertársával kilövik az űrbe, hogy új otthont keressen egy komfortosabb és kevésbé poros univerzumban. És az űrben Nolan nem hibázik, mert ha épp nem a szeretet erejéről, a rela­tivitáselméletről, a féreglyukakról (elég, Steinmann, leülhet) dumcsiznak a szereplők, akkor olyan szemkápráztató kalandokba keverednek, amikhez foghatót csak a jóval kisebb igényű és ezért jóval szórakoztatóbb Gravitáció tudott. A családok sorsa sajnos minden fekete lyuknál erőteljesebben hat a majd háromórás remekműre, amiből jó háromnegyed óra valóban remek.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.