Film

Csillagok között

  • - kg -
  • 2014. december 14.

Film

A saját fontosságukba feledkezett rendezők sorában Christopher Nolan a legnagyobb ász, csak az az átkozott komolyság, ami mostanában erőt vett rajta, a végstádiumban lévő Kubrick-tisztelet és a mat-fiz szakkör népszerű tételei mozgóképes ábrázolásának kényszere – szóval ezek mind és még néhány rendezői tikk kezd valami fémes mellékízt hagyni az egyébként minden filmre jutó fél tucat csodás képsor és ak­ciójelenet után.

Értem, értem én, hogy… de hagyjuk is az értem-értemet, amikor Nolan legújabb korszakos remekművének, „ha csak 1 sci-fit nézel 20 évente, ez legyen az” opusának egyharmada arról szól, hogy ha közeleg a világvége, Matthew McConaughey, a mérnök-pilótából lett őstermelő, a gyermekeit egyedül nevelő amerikai apa kukoricaföldjeire néző szerény verandáján arról elmélkedik porba lábadt szemmel (a Földet porviharok sújtják), hogy a földművelés mennyire méltatlan a jobb sorsra ­érdemes amerikai férfi számára. Szerencsére a film harmadánál Matthew-t néhány embertársával kilövik az űrbe, hogy új otthont keressen egy komfortosabb és kevésbé poros univerzumban. És az űrben Nolan nem hibázik, mert ha épp nem a szeretet erejéről, a rela­tivitáselméletről, a féreglyukakról (elég, Steinmann, leülhet) dumcsiznak a szereplők, akkor olyan szemkápráztató kalandokba keverednek, amikhez foghatót csak a jóval kisebb igényű és ezért jóval szórakoztatóbb Gravitáció tudott. A családok sorsa sajnos minden fekete lyuknál erőteljesebben hat a majd háromórás remekműre, amiből jó háromnegyed óra valóban remek.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”