Film

Dupla szerető

  • - kg -
  • 2017. december 1.

Film

Egy vagina belsejéből indít François Ozon idei filmje (a tavalyi egy temetőben kezdődött), mely se nem pornó, se nem nőgyógyászati szakmunka, úgyhogy blöffre gyanakszunk. Mire a műpéniszig jutunk, melyet a főszereplő – labilis, fiatal nő alhasi bántalmakkal – magára csatol, hogy meghágja szíve választottját a konyhaasztalon, már biztos, hogy Ozont a szokásosnál is kevésbé kell komolyan venni. És a pszichiáterekről még nem is szóltunk; kettő van belőlük, ikrek, és úgy hasonlítanak egymásra, mint két Jérémie Renier. A modellszépségű hősnő (Marine Vacth, a színészettel kacérkodó exmodell) nem csak az egyikük karjaiba omlik, de a másikkal is megfutja erotikus köreit. A jó iker finom szövésű pulóvert hord, a rossz inkább designer öltönyt – nagy napja lehetett az öltöztetőknek és a művagina-készítőknek. Ozon vonzalmai ezzel még korántsem merültek ki, a lépcsőház-fényképezés jelentős európai mesterére ismerhetünk benne, és ha egy filmben csavaros lépcsőház és műpénisz is van, azt már nem lehet egy legyintéssel elintézni. Talán csak kettővel. Ozon filmjében nem csak a pénisz mű, hanem minden más is, egy kis disznólkodás még egyetlen thrillernek sem ártott meg, de a feszültséget – úgy az erotikust, mint a thrillerminimumot – sikerült maradéktalanul kiszervezni, mintha passzé lenne. A szereplők megkettőződésével az unalom is kettőződik, ez maga az Ozon-tétel, és a tükörszimbólum is veszít eredetiségéből, ha tucatnál többször ismétlődik. Talányként csak annyi marad, hogy miért szerepel annyi Škoda egy inkább Renault-kat feltételező történetben.

Forgalmazza a Vertigo Média


Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.