tévésmaci

Elefántok az ócskapiacon

  • tévésmaci
  • 2021. szeptember 8.

Film

Amikor Sztupa és Troché elmerültek az éjszakában, nos, nem maguktól tették.

Meg nem is úgy merültek el benne. Úgy lett volna pontos fogalmazni, hogy elmerültek az éjszakáik vizsgálatában. Bár hogy mennyire nem önmaguktól tették, az nyilván pontosítható annyiban, hogy mondtak már ők százszor is nemet, ha Ómafa valami teljesen eszement, még inkább felesleges marhasággal hozakodott elő. Példát persze ki tudna fejből hozni, a marhaságokat elfelejti az ember, néha még a feleslegeseket is. Mindegy, Ómafa most azzal jött, hogy titeket mi segít át az éjszakán? Booze, broads, or a bible – idézte a nagy költő, Frank Sinatra szavait. (Mely valóban figyelemre méltó szavak sajna akkor még nem jelentek meg magyarul. Sajna, azóta sem jelentek meg. Tegyük fel, kellően értő kiadó híján.) Hülye szokás, Ómafa, mindig a költőkkel jönni, ráadásul nagynak titulálni mindet következetesen, ne csináld, mondta Troché.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."