Film

Jack Reacher: Nincs visszaút

  • - kg -
  • 2016. november 28.

Film

Fene tudja, mire ment el az a feltehetőleg rengeteg pénz, amit a kínai befektetési partner az új Jack Reacher-filmbe ölt, de hogy nem a szereposztás megacélosításába tolták a lóvét, az egyszer biztos. Az első Jack Reacher-filmben (címe: Jack Reacher, tartalma: Jack Reacher, a hírhedt autóstoppos ex-katona önkezével leöli az ellent és feltár egy nagyszabású, sötét valamit) a következőképpen festett a Reachert adó Tom Cruise melletti szereposztás: Werner Herzog, Rosamund Pike, Robert Duvall, Richard Jenkins és David Oyelowo. És ők lennének az új Jack Reacher-film (címe: lásd fentebb, tartalma: Jack Reacher, a hírhedt autóstopos exkatona önkezével stb.-stb.) színészei, akik Tom mellett tesznek-vesznek: Cobie Smulders, Patrick Heusinger, Robert Knepper – és még ők a nevesebbek. Beszélő nevek ezek, mert bizony, ez a második rész végig a Heusinger–Knepper-színvonalon mozog: Tom azt teszi, amihez a legjobban ért – fut és néz –, de senki sincs mellette, hogy némi izgalmat vagy iróniát csempésszen a futásba-nézésbe. Csak a Knepperek és Heusingerek.

Ilyen ingerek mellett már az is érdekességnek számít, hogy Cruise az ismert amerikai reggelizőhelyen és palacsintázóban, az International House of Pancakesben fogyasztja el megérdemelt reggelijét. A világsztár üres rántottát rendel, pedig juharszirupos, emeletes palacsinta is szerepel az étlapon. Ez a visszafogottság – szakmai szóval: bénaság – jellemző mindenre.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A fejünkre nőttek

Az incel kifejezés (involuntary celibates, önkéntes cölibátus) má­ra köznevesült (lásd még: Karen, woke, simp); egyszerre szitokszó, internetes szleng és a férfiak egy csoportjának jelölése.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.