tévésmaci

Kézi denevér

  • tévésmaci
  • 2022. szeptember 21.

Film

Amikor Sztupa és Troché fogadták a keszonosokat, nem székházuk termeit nyitották meg előttük, hisz’ a keszonosok viszonylag ritkán keresték fel a közeli világvárosokat.

Pénzük épp lett volna az efféle kiruccanásokra, mert jól kerestek, messze az átlag fölött, s persze jóval a munkájuk nehézségi szintje alatt. A nehéz munka mellett pedig a fenének van kedve utazgatni, hazamegy, sört bont, bekapcsolja a tévét, elalszik rajta. Lehet persze, hogy a lakás erkélyes, a sör is jobb egy kicsit, a tévé meg nagyobb, de nem ez a lényeg, s nem is a mindennapos fáradtság, hanem az, hogy a jobbnak mondható fizu ad egyfajta tartást, öntudatot. Ezért keresték fel a keszonosok Sztupát és Trochét, öntudatból. Az volt a – kétségkívül nehezen kivitelezhetőnek tűnő – terv ugyanis, hogy a brigádjukat a szakma vagy rokon szakma messzi földön híres fenoménjáról nevezzék el. John Henry szocialista brigád, hogy hangzik? Hát úgy, hogy ehhez tényleg szükség lesz Sztupa és Troché közbenjárására, de legalább a tanácsára. Ismernek mindenkit, tudják, mitől döglik a légy, a csínbe is belemennek, ha nekik sem megy, marad a Gagarin. Sztupa és Troché a Kék Ökörben fogadta a keszonosokat, akik nem érkeztek felkészületlenül. Érveik voltak: John Henry olyan, mint Guszev kapitány, a Vörös Hadsereg hősének múltba vetített hologramja. John Henry a sztahanovista múltbéli megtestesülése, ráadásul alacsony sorból származik és fekete. Angela Davis mikrofonfejével tele lehetnek az újságok? John Henry versenyre kelt a gőzturbinás fúrógéppel, és legyőzte.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.