Film

Kockázat

Don Hall: Hős6os

Film

Egy kicsit minden társadalom szeretné a kiskorúakat valami „értelmes”, „kézzelfogható produktumokat létrehozó”, a köznyelvben például „mérnökinek” nevezett szakmák felé terelni.

A hatásos segítségük most nem várt irányból érkezik: a Hős6os első harmada irigylésre méltó könnyedséggel és lelkesedéssel mutatja be a műszaki egyetemek, technológiai expók világát, ahol az alkotás izgalma keveredik a társadalmi hasznossággal. Ez persze csak mellékszál, mivel alapvetően egy nerdökből összeálló szuperhőscsapat születését követhetjük végig (a kockák fokozatos mennybemenetele sem új fejlemény: a mai kor hősei Sheldon Cooper, sőt Stephen Hawking vagy Steve Jobs). Gyerekfilmhez képest szokatlanul ésszerű és megalapozott a fantasztikus elemek cselekménybeli magyarázata: az ölelni­való egészségügyi robot és a „szuperképességek” is a tudomány által jönnek létre (bár a technológia segítségével emberfelettivé tett szuperhősök eddig sem voltak ritkák, elég csak Batmanre vagy Vasemberre gondolni).

Nyilván a kiskorú nézőknek ezek az erények kevéssé meggyőzőek, ám a film más téren sem hagy kívánnivalót maga után. Az akciójelenetek látványosak és tökéletes ritmusérzékkel felépítettek, a főgonosz szokatlanul fenyegető és üdítően teatralitásmentes (nem beszélve arról, hogy kiléte és motivációi is tartogatnak meglepetéseket), Baymax személyében pedig valószínűleg az utóbbi idők egyik eltaláltabb animált jellemét köszönthetjük. Az amerikai és japán elemekből összebarkácsolt metropolis, San Fransokyo hasonlóan sokszínű, időből kiszakított kultúrájával hangulatos és élő hátteréül szolgál az eseményeknek, ráadásul az erre fogékony nézők rengeteg popkulturális easter egget szúrhatnak ki az aprólékosan kidolgozott hátterekben. Még a moralizálás és az érzelmi húrok pengetése is hibátlan arányérzékkel folyik (a filmvégi időn-téren kívüli jelenet pedig látványban és szívszaggatásban is köröket ver a Csillagok közöttre). Kockáknak, gyerekeknek és felnőtteknek is erősen ajánlott.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.