Film

Lucy

  • - kg -
  • 2014. szeptember 7.

Film

Brit tudósok és Morgan Freeman megállapították, hogy az ember agyi kapacitásának csupán 10 százalékát használja. A brit tu­dósokat már rég megcáfolták, de ki merné ugyanezt Morgannel megtenni; neki olimpiát sem kell nyerni, hogy doktori fokozatot kapjon. Mint mindig, Freeman doktor most is a bölcs és jótékony guru, Scarlett Johansson pedig a szupernő. A szupernőből úgy lesz még szuperebb szupernő, hogy Scarlett testébe néhány tasak új fejlesztésű drogot rejtenek egy Tajvanban székelő koreai drogkirály fogdmegjei – a tasakok engednek a hasbarúgásoknak, a Lucyben felszívódó anyagok hatására pedig úgy nő az agyi kapacitás, mint az államadósság illiberális végeinken. Lucy már 20 százalékon is tiszta életveszély, de amit 100-on művel, az felér Az ötödik elem legmeredekebb világmagyarázatával. Luc Bessonnak tucatnyi embere van arra, hogy megrendeztesse a szállítós-takarítós-elrablós ötleteit, de amikor az emberi lét alapkérdéseiről szeretne két fejbe rúgás közt értekezni, ott még a rendezést is önkezébe veszi, nehogy elvesszen az ősemberig visszavezethető lényeg. Az elhadart hülyeségek kis mennyiségben taccsra tennék a filmet, de van egy szint, ami felett a mennyiség átcsap minőségbe. És Besson annyi hülyeséget hord össze, hogy az a szokásos fejbe rúgásokkal kiegészülve kifejezetten szórakoztató, főleg, hogy mindez csupán 90 percben van elmesélve. Aki doktori disszertációt vár Besson és Johansson filmjétől, meglehet, kissé csalódni fog – de 10 százalékos agyi kapacitás mellett a Lucy nem más, mint tökéletes kertmozitöltelék.

Forgalmazza az UIPDuna Film

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.