Film

Lucy

  • - kg -
  • 2014. szeptember 7.

Film

Brit tudósok és Morgan Freeman megállapították, hogy az ember agyi kapacitásának csupán 10 százalékát használja. A brit tu­dósokat már rég megcáfolták, de ki merné ugyanezt Morgannel megtenni; neki olimpiát sem kell nyerni, hogy doktori fokozatot kapjon. Mint mindig, Freeman doktor most is a bölcs és jótékony guru, Scarlett Johansson pedig a szupernő. A szupernőből úgy lesz még szuperebb szupernő, hogy Scarlett testébe néhány tasak új fejlesztésű drogot rejtenek egy Tajvanban székelő koreai drogkirály fogdmegjei – a tasakok engednek a hasbarúgásoknak, a Lucyben felszívódó anyagok hatására pedig úgy nő az agyi kapacitás, mint az államadósság illiberális végeinken. Lucy már 20 százalékon is tiszta életveszély, de amit 100-on művel, az felér Az ötödik elem legmeredekebb világmagyarázatával. Luc Bessonnak tucatnyi embere van arra, hogy megrendeztesse a szállítós-takarítós-elrablós ötleteit, de amikor az emberi lét alapkérdéseiről szeretne két fejbe rúgás közt értekezni, ott még a rendezést is önkezébe veszi, nehogy elvesszen az ősemberig visszavezethető lényeg. Az elhadart hülyeségek kis mennyiségben taccsra tennék a filmet, de van egy szint, ami felett a mennyiség átcsap minőségbe. És Besson annyi hülyeséget hord össze, hogy az a szokásos fejbe rúgásokkal kiegészülve kifejezetten szórakoztató, főleg, hogy mindez csupán 90 percben van elmesélve. Aki doktori disszertációt vár Besson és Johansson filmjétől, meglehet, kissé csalódni fog – de 10 százalékos agyi kapacitás mellett a Lucy nem más, mint tökéletes kertmozitöltelék.

Forgalmazza az UIPDuna Film

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.