Film

Lucy

  • - kg -
  • 2014. szeptember 7.

Film

Brit tudósok és Morgan Freeman megállapították, hogy az ember agyi kapacitásának csupán 10 százalékát használja. A brit tu­dósokat már rég megcáfolták, de ki merné ugyanezt Morgannel megtenni; neki olimpiát sem kell nyerni, hogy doktori fokozatot kapjon. Mint mindig, Freeman doktor most is a bölcs és jótékony guru, Scarlett Johansson pedig a szupernő. A szupernőből úgy lesz még szuperebb szupernő, hogy Scarlett testébe néhány tasak új fejlesztésű drogot rejtenek egy Tajvanban székelő koreai drogkirály fogdmegjei – a tasakok engednek a hasbarúgásoknak, a Lucyben felszívódó anyagok hatására pedig úgy nő az agyi kapacitás, mint az államadósság illiberális végeinken. Lucy már 20 százalékon is tiszta életveszély, de amit 100-on művel, az felér Az ötödik elem legmeredekebb világmagyarázatával. Luc Bessonnak tucatnyi embere van arra, hogy megrendeztesse a szállítós-takarítós-elrablós ötleteit, de amikor az emberi lét alapkérdéseiről szeretne két fejbe rúgás közt értekezni, ott még a rendezést is önkezébe veszi, nehogy elvesszen az ősemberig visszavezethető lényeg. Az elhadart hülyeségek kis mennyiségben taccsra tennék a filmet, de van egy szint, ami felett a mennyiség átcsap minőségbe. És Besson annyi hülyeséget hord össze, hogy az a szokásos fejbe rúgásokkal kiegészülve kifejezetten szórakoztató, főleg, hogy mindez csupán 90 percben van elmesélve. Aki doktori disszertációt vár Besson és Johansson filmjétől, meglehet, kissé csalódni fog – de 10 százalékos agyi kapacitás mellett a Lucy nem más, mint tökéletes kertmozitöltelék.

Forgalmazza az UIPDuna Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."