Film

Lucy

  • - kg -
  • 2014. szeptember 7.

Film

Brit tudósok és Morgan Freeman megállapították, hogy az ember agyi kapacitásának csupán 10 százalékát használja. A brit tu­dósokat már rég megcáfolták, de ki merné ugyanezt Morgannel megtenni; neki olimpiát sem kell nyerni, hogy doktori fokozatot kapjon. Mint mindig, Freeman doktor most is a bölcs és jótékony guru, Scarlett Johansson pedig a szupernő. A szupernőből úgy lesz még szuperebb szupernő, hogy Scarlett testébe néhány tasak új fejlesztésű drogot rejtenek egy Tajvanban székelő koreai drogkirály fogdmegjei – a tasakok engednek a hasbarúgásoknak, a Lucyben felszívódó anyagok hatására pedig úgy nő az agyi kapacitás, mint az államadósság illiberális végeinken. Lucy már 20 százalékon is tiszta életveszély, de amit 100-on művel, az felér Az ötödik elem legmeredekebb világmagyarázatával. Luc Bessonnak tucatnyi embere van arra, hogy megrendeztesse a szállítós-takarítós-elrablós ötleteit, de amikor az emberi lét alapkérdéseiről szeretne két fejbe rúgás közt értekezni, ott még a rendezést is önkezébe veszi, nehogy elvesszen az ősemberig visszavezethető lényeg. Az elhadart hülyeségek kis mennyiségben taccsra tennék a filmet, de van egy szint, ami felett a mennyiség átcsap minőségbe. És Besson annyi hülyeséget hord össze, hogy az a szokásos fejbe rúgásokkal kiegészülve kifejezetten szórakoztató, főleg, hogy mindez csupán 90 percben van elmesélve. Aki doktori disszertációt vár Besson és Johansson filmjétől, meglehet, kissé csalódni fog – de 10 százalékos agyi kapacitás mellett a Lucy nem más, mint tökéletes kertmozitöltelék.

Forgalmazza az UIPDuna Film

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.