Interjú

„Mintha főszereplő lenne”

Sopsits Árpád filmrendező

Film

Hét éve mutatták be utolsó játékfilmjét, azóta csak pályázatokat adott be. Új filmje, a Mellékszereplők minimális költségvetésből készült, jelentős részét egy fotóstáborban rögzítették gyakorlásképp. Erről beszélgettünk.

 

Magyar Narancs: Hogyan indult a Mellékszereplők forgatása?

Sopsits Árpád: Már évek óta vezettem a FotóFalu nevű nyári táborban a filmes csapatot, a feladat általában az volt, hogy minden résztvevő a nulláról csináljon egy filmet. Mivel nagyon rövid idő állt rendelkezésre ehhez, pár évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy magam készítek egy filmet, a tábor lakói pedig a filmkészítés folyamatában vesznek majd részt. Hívtam színészeket, két fiatal operatőrt, és az lett a „tananyag”, hogy a résztvevők valódi filmes tapasztalatokat szerezzenek. Így született egy 36 perces anyag, de úgy éreztük, hogy több van benne.

MN: Már akkor kész forgatókönyvvel dolgoztak?

SÁ: Valamennyire. Írtam vázlatokat, de nem volt teljesen kidolgozva. Ez a munka abban is kivételes volt, hogy együtt született szinte minden. Persze korábbi elképzeléseim is megvalósultak, például úgy választottam ki a színészeket, Farkas Franciskát, Dömök Edinát és Jászberényi Gábort, hogy tudtam róluk, hogy egy adott helyzetben jól tudnak rögtönözni is.

MN: A FotóFalu után hogyan folytatták?

SÁ: Megmutattam az anyagot Maruszki Balázsnak, és onnantól kezdve közösen folytattuk a forgatókönyv kidolgozását. Végül a kész forgatókönyvet egyedi pályázatként nyújtottam be még 2019-ben, és miután megítéltek rá 32,8 millió forintot, azzal indultunk neki. Más forrásokból sikerült még úgy 20 milliót szerezni, vagy­is ennyire minimális összegből forgattuk le a teljes filmet. Ezt azért fontos elmondani, mert nem valamiféle rendezői önkény nyomán lettem én a film producere, forgatókönyvírója és zeneszerzője, hanem pénzügyi okokból is. Az egyik szerepet is én játszom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.