tévésmaci

Nyúl 4. – A titkos ajtó

  • tévésmaci
  • 2024. február 21.

Film

Amikor Sztupa és Troché elhatározták, hogy leveszik a tábláról a pipulnyikokat...

(ejtés szerint írom az érthetőség végett, a helyes írásmód: pipulník, s valszeg ezzel is folytatom), terv még nem volt, csak Ómafa égre emelt mutatóujja. Vigyázzatok, vigyázzatok, ha ez kitudódik, a pipulníkok nagyon begurulnak, hirtelen haragú népség, és önérzetesek is, őket nem lehet csak úgy kiszorítani, lehozni a pályáról, elvenni tőlük, amiért megharcoltak. Harcoltak, egy frászt. Most fognak majd harcolni, s aztán meg majd ezerszer meggondolják, tódította harcias pofával Troché. Sztupa viszont igyekezett a racionalitás oldaláról megközelíteni a forró kását: má’ mé’ tudódna ki? Azért, mert én hírét viszem, bólintott Ómafa a legnagyobb természetességgel. Sztupa tekintete elfelhősödött, Troché ugyancsak moróz arculatot öltött, a többieknek hirtelen szűk lett a fogadóterem két kanapéja. mocorogtak, bökdösték egymást a könyökükkel. Végül mégis Troché látott át a szitán: te, ennek terve van, mindig is utálta a pipulníkokat; mondjuk, ezzel nem volt egyedül, a pipulníkok egyszerűen nem népszerűek. S Ómafának tényleg terve volt, de most, hogy lelepleződött, jobbnak látta még egy kicsit riszálni, mely elhatározás leginkább abban a gesztusában tükröződött, melynek során a jobbjával az álla alatt kezdett kaparászni. Mintha egy nem létező kecskeszakállat simogatna elmerülten a gondolkozás legbiztosabb jeleként.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”