tévésmaci

Nyúl 4. – A titkos ajtó

  • tévésmaci
  • 2024. február 21.

Film

Amikor Sztupa és Troché elhatározták, hogy leveszik a tábláról a pipulnyikokat...

(ejtés szerint írom az érthetőség végett, a helyes írásmód: pipulník, s valszeg ezzel is folytatom), terv még nem volt, csak Ómafa égre emelt mutatóujja. Vigyázzatok, vigyázzatok, ha ez kitudódik, a pipulníkok nagyon begurulnak, hirtelen haragú népség, és önérzetesek is, őket nem lehet csak úgy kiszorítani, lehozni a pályáról, elvenni tőlük, amiért megharcoltak. Harcoltak, egy frászt. Most fognak majd harcolni, s aztán meg majd ezerszer meggondolják, tódította harcias pofával Troché. Sztupa viszont igyekezett a racionalitás oldaláról megközelíteni a forró kását: má’ mé’ tudódna ki? Azért, mert én hírét viszem, bólintott Ómafa a legnagyobb természetességgel. Sztupa tekintete elfelhősödött, Troché ugyancsak moróz arculatot öltött, a többieknek hirtelen szűk lett a fogadóterem két kanapéja. mocorogtak, bökdösték egymást a könyökükkel. Végül mégis Troché látott át a szitán: te, ennek terve van, mindig is utálta a pipulníkokat; mondjuk, ezzel nem volt egyedül, a pipulníkok egyszerűen nem népszerűek. S Ómafának tényleg terve volt, de most, hogy lelepleződött, jobbnak látta még egy kicsit riszálni, mely elhatározás leginkább abban a gesztusában tükröződött, melynek során a jobbjával az álla alatt kezdett kaparászni. Mintha egy nem létező kecskeszakállat simogatna elmerülten a gondolkozás legbiztosabb jeleként.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."