Film

Országúti bosszú

  • 2014. szeptember 1.

Film

A jelenlegi civilizáció összeomlása után, annak romjain játszódó, első ránézésre sztorinak tűnő eseménysorozatban a magányos hős kedves verdáját eltulajdonítják gaz gengszterek. ' a nyomukba ered, oldalán az egyik rosszéletű sebesülten sorsára hagyott öccsével, hogy visszaszerezzék a járgányt. A végén leszámolás van.

Felületesen nézve egy primitív és perverz akciófilmet látunk, ostoba fordulatokkal, nevetségesen egysíkú színészi játékkal, értelmetlen öldökléssel és hülyeségig menően abszurd végepoénnal. De vegyük észre a finom csúsztatásokat! Azt a sok, röhejesen mesterkélt macsóságot, azt a feltűnő mennyiségben alkalmazott műkoszt, műverejtéket, műsebhelyet, amibe mindenki öltöztetve van! (Nem is beszélve az egyik főhős fogaira applikált ipari mennyiségű fekete fogkőről.) Vegyük észre a szellemesen alkalmazott véletlendramaturgiát! Ahogy az eseményeket nem valami belső logika irányítja, hanem kizárólag az egészen képtelen vakvéletlen, amit persze a gyakorlott néző mégis világosan lát előre. A nyilván tudatosan döcögő dramaturgiát. Értékeljük a két főhős, Guy Pearce és Robert Pattinson mimikai különbözőségét! Előzőnek összesen egy arckifejezése van, amit iszonyú összpontosítással sikerül minden helyzetben megőriznie, míg utóbbi 5 másodpercenként újabb grimaszba rándítja az ábrázatát, mert így szokták ezt a nagyok is, ha valami hendikepes figurát alakítanak. És hát a jövő, amelyben ember embernek farkasa - nos, az is megvolt már ezerszer. A mutatvány sikerült: a mű maradéktalanul élvezhető posztmodern paródiaként.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.