Tódult is a publikum: a nagy ember életébe akartak egy csöppet belekóstolni, s meglátni őt magát, a múlt század legsármosabb (bár piknikus, s néha szó szerint véres kezű) narkónepper gengszterét, Pablo Escobart. Mert filmünk a lassan 18 éve levadászott drogkartellfő vázlatos biográfiája, mely igen sajátos nézőpontból tárul elénk. Megszólal bűntárs és üldöző, rokon és cseléd, áldozatok hozzátartozói, oknyomozó újságírók, politikusok, ügyészek - Pablo színes személyisége egyiküket sem hagyta érintetlen. A világ nagy szerencséjére a Reagan elnök áldásos közbenjárására eszkalálódó drogháború véres epizódjait kedvtelve rögzítették a kamerák - akad a történetnek olyan szereplője, akit a szemünk láttára iktatnak ki a brávók. De a sztori valódi hősei a vízilovak, Escobar privát vadasparkjának utolsó, még szabadon élő lakói; sorsuk felett máig vitatkoznak a bennük bohókás állatokat látó állatvédők és az őket idegen, veszélyes és invazív fajnak tekintő kormányhivatalnokok. Ráadásul a kolumbiai születésű (de már jó ideje Kaliforniában élő) rendező egy rajzolt állatmesét is illeszt filmjébe, mely mintegy felesel a "komoly" történettel (Pablo, az alfahím és saját "kartellje" Antonio Caballero rajzoló keze munkáját dicsérik). A film végkicsengése módfelett "pozitív": bár a drogháborút már rég elvesztette a világ, az Egyesült Államok s főként a benne megroppant Kolumbia, de azért folyik tovább, rendületlenül. Még szerencse, hogy most már mindenkit jobban érdekel a vízilovak sorsa.
Figyelmébe ajánljuk
Tuzson Bence, a nagy mókamester, úgy verheti át a Facebook algoritmusát, mint senki más
Létrejött egy oldal, ami olyan, mintha nem politikai tartalmakat gyártana, de közben a térség fejlesztéseit tervezhetik bemutatni vele.
A Fidesz házhoz megy
Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.
Szétpikkelyesedett egység
Az előadás a kortárs művészet elérhetőségét és megérthetőségét szerette volna reprezentálni, ennek jegyében tánc és fényjáték keretezett négy kortárs zeneművet.
Méhünknek gyümölcse
Több oka is van, hogy Georgia a béranyaság egyik paradicsomává vált.
Mint az itatós
Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.
Minden meg akar ölni
- SzSz
Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.
S most reménykedünk
„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.
Még a sajtot sem szereti
A cím rejtett paradoxona előre jelzi a mű tétjeit: a „hazám” és az „otthonom” nem egymást fedő kifejezések, mégis egymásra simulnak.
Monokróm emlékek
Hamarosan eltelik a 21. század negyedrésze. Sejtettünk-e bármit abból 2000-ben, ami azóta következett?
A szürkeség ragyogása
Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

