Film

Paddington 2

  • - kg -
  • 2018. január 14.

Film

Ugye, erről nem fogsz rosszat írni? Erről nem írhatsz rosszat! És ha holnap palacsinta lesz ebédre? Mit tehet az ember ilyen családi nyomás, ennyi, nokiás dobozba csúsztatott palacsinta gondolatára? Acélozzuk meg magunkat, hessegessük el a nutellás-marmeládos palacsinták képét, és mondjuk ki nyíltan: a Paddington 2 egy hajszálnyival alulmarad a Paddington 1-gyel szemben. Míg az első láttán majd leesett az állunk, hogy egy migráns maci és a nemes irodalmi alapanyagokat is könnyű szívvel megszentségtelenítő filmipar találkozásából micsoda pazar, marmeládban és érzelmekben gazdag, humanista és medveista produkció, tehát tökéletes film született, addig a második részben szívből mintha egy hajszálnyival kevesebb lenne, mint marmeládból. Ez a legkevésbé a maci hibája, ő ugyanaz a csupaszőr, csupaszív, szerethető clown, akinek megismertük, közszolgálati hatása is elvitathatatlan, most épp arra hívja fel a figyelmet, hogy soha ne vágassunk hajat ott, ahol medve kezeli a nullásgépet. Popkulturális kikacsintásból is kapunk egy keveset, sőt, nem is olyan keveset. Hugh Granttel eljátszatni a főgonoszt, a levitézlett egykori sztárt, aki mostanában már csak kutyaeledeleket reklámoz, pompás ötlet, de Grant, még ha érti is a medvehumort, kicsiny tappancsaival rátelepszik a filmre, míg régi kedvenceink – az örök zsörtölődő Peter Capaldi és az örök jószívű Jim Broadbent – kissé beleszürkülnek a színes kavalkádba, melyben egy hátaslónak használt kutya és egy marmeládba bódult börtöntöltelék (a nagyszerű Brendan Gleeson) is feltűnik. Agyő, palacsinták!

Forgalmazza a Freeman Fim


Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.