Film

Paddington 2

  • - kg -
  • 2018. január 14.

Film

Ugye, erről nem fogsz rosszat írni? Erről nem írhatsz rosszat! És ha holnap palacsinta lesz ebédre? Mit tehet az ember ilyen családi nyomás, ennyi, nokiás dobozba csúsztatott palacsinta gondolatára? Acélozzuk meg magunkat, hessegessük el a nutellás-marmeládos palacsinták képét, és mondjuk ki nyíltan: a Paddington 2 egy hajszálnyival alulmarad a Paddington 1-gyel szemben. Míg az első láttán majd leesett az állunk, hogy egy migráns maci és a nemes irodalmi alapanyagokat is könnyű szívvel megszentségtelenítő filmipar találkozásából micsoda pazar, marmeládban és érzelmekben gazdag, humanista és medveista produkció, tehát tökéletes film született, addig a második részben szívből mintha egy hajszálnyival kevesebb lenne, mint marmeládból. Ez a legkevésbé a maci hibája, ő ugyanaz a csupaszőr, csupaszív, szerethető clown, akinek megismertük, közszolgálati hatása is elvitathatatlan, most épp arra hívja fel a figyelmet, hogy soha ne vágassunk hajat ott, ahol medve kezeli a nullásgépet. Popkulturális kikacsintásból is kapunk egy keveset, sőt, nem is olyan keveset. Hugh Granttel eljátszatni a főgonoszt, a levitézlett egykori sztárt, aki mostanában már csak kutyaeledeleket reklámoz, pompás ötlet, de Grant, még ha érti is a medvehumort, kicsiny tappancsaival rátelepszik a filmre, míg régi kedvenceink – az örök zsörtölődő Peter Capaldi és az örök jószívű Jim Broadbent – kissé beleszürkülnek a színes kavalkádba, melyben egy hátaslónak használt kutya és egy marmeládba bódult börtöntöltelék (a nagyszerű Brendan Gleeson) is feltűnik. Agyő, palacsinták!

Forgalmazza a Freeman Fim


Figyelmébe ajánljuk

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.