tévésmaci

Rókacirok

  • tévésmaci
  • 2021. szeptember 29.

Film

Amikor Sztupa és Troché szemet vetettek a szolgáltató szektorra, gondos piackutatást végeztek, de a kezdősebességet mégis a folyvást adomázó Ómafa adta meg.

Hol vannak már a régi, bajszos, szemüveges, colstokos, tintaceruzás szakik, kezdte. Troché arra gondolt, hogy ez hülye. Sztupa látta, hogy arra gondol, és hajlott igazat adni neki, de azt is tudta, hogy Ómafa az efféle metakommunikációt egyértelmű biztatásnak tekinti, hát igyekezett semmilyen pofát vágni – nem volt ember még e bolygón, akinek ez ment volna (egyszer egy lónak állítólag sikerült). A múltkor is fetyelőt kellett hívnom, azt hiszitek, találtam? Tűvé tettem a hirdetéseket, s alig volt pár telefonszám. Ahol felveszik, azt mondja a csávó, hogy a főmérnök úr két hét múlva tud kiszállni a felmérésre. Mi van? Jött is valami gyerek, nyakkendőben meg pulóverben (rajta a fetyelőcég emblémája). Rám se néz, és azt mondja, hogy ezt itt (mit, kérdem) egészben fel kell fetyelni, és a szívócső is cserére megy, de szerinte a fészekbélelést sem halogathatom sokáig, mert a végén elég sokba lesz. Japán (nyakkendő ide vagy oda, két pével mondta, direkt figyeltem) algapéppel bélelünk. Algapéppel, baszki. Mondja, hogy áprilisra el is tudják vállalni, mert az ilyen kisebb munkákat nagyon nehéz bepasszítani, csak mert régi ügyfél vagyok (soha semmi dolgunk nem volt egymással), mégis erőszakot tesznek a schedulén. Mondom neki, melyik áprilisban, mert most július van, ember. Ja, mondja erre, igen, ez a rohadt meleg, egyre melegebbek a nyarak, baj lesz ebből is. Nem baj, majd felfetyelitek, és kibélelitek mikroszálas algapürével – ezt persze csak gondoltam. Most meg itt panaszkodok, s pergetem a naptárt, a jövő héten már augusztus, van remény, de azért közben hívogatom a másik három fetyelőt, hátha felveszik. Vége, kérdezte Troché. Ómafa sokatmondóan széttárta a karját, mikor van ennek vége, asszed’, hogy áprilisban, dehogy, akkor majd évi rendszeres kontroll kell, vagy az isten tudja, az ilyesminek sosincs vége. Fetyelni lehet egy életen át, vagy­is fetyeltetni. És mi van akkor, ha hagyod a csudába az egészet, kérdezte Sztupa. Ha mindenki hagyja a csudába az egészet? Az sem jó, akkor le kell fetyelni az egészet, s minden kezdődik elölről. Rá se ránts, Ómafa, beszéljünk másról, mondta Troché, Ómafa pedig elmesélte nekik a Holdon lovagoló indiánok vendégeskedését. Három napig maradtak a szégyentelenek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.