Animációs film

Sose halunk ki

Jégkorszak - A nagy bumm

Film

Lehet-e abban bármi új, ha kihalás szélén álló jégkorszaki állatok ötödjére sem halnak ki? Nem. Akkor sem, ha most épp nem a jégkorszakot vagy az olvadást, hanem egy aszteroidát kell túlélni. Jöhet némi humor, erre számítunk is, de az első részben megszeretett állatkák, Manfredtől Sidig mintha kissé megkoptak volna, törődötté váltak a sok közös menekülésben, és már nekik sem okoz az egész semmiféle meglepetést. Ja, aszteroida? Hogy oda ne rohanjak!

Még mindig szerethetők persze, és aranyos a felnőtté cseperedett mamutlány körül az após-vej harc jól ismert ecsetelgetése, de a kihalás újabb esélyét felkínáló alapkonfliktus alig is meggyőző. Cukiságban utaznak a kommunában élő jóganépek, így szó szerint üde színfoltot raknak fel a filmre. Aminek viszont mindenképpen örülhetünk, az csupán annyi, hogy a tollas dinoszauruszok azoknak a gyerekeknek is megtanítják a dínóból lett madár-szólamot, akik a Jurassic Parkhoz túl kicsik.

A Jégkorszakot jó ideje már a mellékszereplők viszik a hátukon, de ők is elfogytak, cserébe az előző részek figurái valahogy mind előkeverednek. A Motkány pedig – ő ugye igazi telita­lálatnak tűnt anno – most az űrben kavirgál, meteorokat és egyebeket lökdös, tehát már megint ő a nem is oly mozdulatlan mozgató; ám amíg a néhány tíz másodperces szkeccsekben ez remekül működött, a hosszú percekre nyújtott magánszámaiban már nem olyan vicces. Nosztalgiából persze lehet ezt az egészet szeretni, s az űrjelenetek meg a színorgia minden hatévest levehet a lábáról. De az első részek friss figuráit és poénjait simán visszasírjuk. Mindenki elfáradt már ennyi kihalásban.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."