tévésmaci

Szurikáta a szoláriumban

  • tévésmaci
  • 2012. május 5.

Film

Amikor Sztupa és Troché ügyeit tárgyaljuk itt, mindig ketten zúzzák, noha nincsenek s nem is voltak soha összenőve. Egy napon például Sztupa Szigetszentmártonba utazott, míg Troché egyszerűen fennmaradt Pesten, beült valahová, sétált is, ledőlt ebéd után, mint akinek se gondja, se dolga. Közben morfondírozott dolgokon - más tán munkának nevezné e köztes létállapotot, amikor itt is van meg ott is, de még sincsen igazán sehol sem, ugyanakkor mégis kisülhet valami e darvadozásból.

Leginkább a jövőre nézvést. Sztupának ellenben nehéz útja volt, reggel kavart valamit Csepelen, aztán fölszállt a százharmincnyolcas buszra, és meg sem állt a világ végéig. Nem, a busz igenis megállt egy csomó helyen a világ végéig; Halásztelken haladt át, elhúzott a Csepel Autógyár előtt, szerencsére idejekorán fogott egy helyet, leült már a Karácsony Sándor utcánál, vagy legkésőbb az OTI-nál. Zötyögött rendesen végig, homlokát a koszos ablaküvegre tapasztotta, olykor be is verte a huppanóknál. Amikor letette a busz Szigethalmon, elbotorkált a HÉV-ig, s magába fordulva várta a ráckevei járatot. Felszállt, és onnan nézte mélázva, hogy szaladnak a fák. Látszólag Sztupa és Troché is a gondolataiba merülve töltötte az idejét, de egyikük sem gondolt olyasmire, hogy vajon a másik ott volt-e, amikor az igazán nagy dolgok történtek az ő életében. Meg sem fordult egyikük fejében sem, hogy ehhez vagy ahhoz mit szólna a másik, hisz' maguk sem szóltak egy szót sem semmihez. Voltaképpen senkihez sem, Troché fagylaltot kért a cukrászdájában, Sztupa a kalauz kedélyeskedő időjárás-jelentésére morgott valamit, bár ügyelt rá, hogy barátságos képet vágjon közben. Minden olyan rohadtul vagy épp kellemesen természetes volt, tán a tudat tette, hogy másnap végére kell járni a békaember szerfelett gyanús történetének, immár Brokita és Vonyarc bevonásával. Természetes? A tévé a természetes; nátürell, vaz. Betűzzem?

Pénteken (6-án) közös énekléssel indítjuk a napot, ismerik azt, hogy Meu amigo Charlie Brown? Nos, ajánlom szíves figyelmükbe egy magyarul hasoncímű 1969-es amerikai rajzfilm társaságában, amit a tv2 ad a matinéján (12.30, Barátom, Charlie Brown). Este kilenc után Andy García méri össze az erejét és egy másik testrészét Richard Gere-rel a ViaSat3-on: Higgy neki, hisz zsaru! Volt negyed nyolckor egy remake a film+-on a Száguldás a semmibe című filmből - az volt ám a szép világ, a tényvalót a fekete Malibu utasai szállították a Magyar Nemzet hasábjain, az álmok világán meg a fehér Challenger hasított át Barry Newmannel, bele a pusztulatba, őt később Petrocelliként szerette meg a hon (egyébként szintén a moziban kezdte). Klasszikusok a Filmmúzeumon: Majmok bolygója, Dekameron.

Szombaton Trnava van. Engem a Filmmúzeumon keressetek, héttől nézem a Folytassa, cowboy!-t. Aranyér a Medvecsapáson, ilyenek, jól jöttünk, Villám! Tizenegykor ugyanitt ", testvér, merre visz az utad? Engem? Megmondom én, testvér! Mennél messzebb a készüléktől. De nem hagyják akkor sem abba, egytől éjjel Alibitest (lehet, hogy visszatérek?). Alig hinném ugyanis, hogy hosszan időznék a Dunán 0.10-kor elkezdett grúz-kazah közös szerzemény (Túlparton) előtt. Volt nyolckor a story4-en Elizabeth is.

Vasárnap húsvét, menjenek ki a kertbe vagy valahová, készítsenek fészket, rakják tele piros tojással - tuti jobb, mint a tévé, s legalább levegőn vannak. Azt azért eléggé díjazom, hogy a Filmmúzeum este tizenegykor A latorral ünnepel. Clint Eastwood szerez Két öszvért Sara nővérnek este tízkor a ViaSat6-on, de a Prizmán már 21.25 óta A saint-tropez-i csendőr zúzza.

Hétfőn este kilenckor megversenyeznek az Erőszakik A profival, előbbi a film+, utóbbi a Filmmúzeum dresszében.

Kedden reggel frissen, üdén kelve egyből a tévé elé fáradunk, s letoljuk a hét filmjét. Fél tíz előtt a Filmmúzeumon: Botrány az operában. Este kilenc után a Dunán A nap vége valami elírás lehet, nyilván A másnap végére gondoltak.

Szerdán egy Tom Sawyer fél ötkor az MGM-en, és annyi. Ezért nem éri meg tévét tartani.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.