Film

Tapló Télapó 2.

  • - kg -
  • 2017. január 1.

Film

„Kétszer nem lépsz ugyanabba a folyóba” – mondta egy bölcs görögsalátával a kézben egy Oscar-gála utáni állófogadáson, de senki sem figyelt rá, megszokták már, hogy bolondságokat motyog. De hol vagyunk már a vizektől! A Tapló Télapó folytatásával egy másik ősi bölcsesség, a „kétszer ugyanabba a hányásba nem lépsz” is megdőlni látszik. Ne szépítsük: Billy Bob Thornton másodszor is belelépett. És még csak nem is halkan lépett bele, mint ahogy Karinthy írta, hanem pofázva, grimaszolva. Nincs unalmasabb a tavalyi hányásnál, ez viszont nem mai bölcsesség, hanem a hányós-heremutogatós vígjátékok (lásd Tapló Télapó 1–2.) főszabálya. Nem a műfajjal van bajunk, csak azzal, hogy a hányástól a heremutogatásig vezető úton legfeljebb akkor élénkülnek fel a szereplők, ha alkalmuk adódik alantas gecinek szólítani a másikat. És gyakran adódik is, a kelleténél többször, hiszen az első látásra világos, hogy a szereplők többsége valóban alantas geci, minek erre ennyi szót pazarolni. Elkésett produkcióról van szó, hiszen a geci szó már nem az a tiltott gyümölcs, mint ami volt, a G-nap óta boldog-boldogtalan fennhangon ízlelgeti, de persze csak keveseknek áll jól. Tényleg, mintha a nagy forgatókönyvíró, Simicska Lajos is bedolgozott volna a filmbe, ámbár sehol egy olyan nagyszerű fordulat, mint amit Lajos a G-napon produkált. Az, hogy Billy Bob, a címzetes főgeci Télapónak van öltözve, már az első részben megvolt, egyedül tán az újdonság, ahogy Kathy Bates magához ragad egy dildót. Ilyen gyermeki örömmel legutóbb az Oscarját tartotta a kezében.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.