Film

Tapló Télapó 2.

  • - kg -
  • 2017. január 1.

Film

„Kétszer nem lépsz ugyanabba a folyóba” – mondta egy bölcs görögsalátával a kézben egy Oscar-gála utáni állófogadáson, de senki sem figyelt rá, megszokták már, hogy bolondságokat motyog. De hol vagyunk már a vizektől! A Tapló Télapó folytatásával egy másik ősi bölcsesség, a „kétszer ugyanabba a hányásba nem lépsz” is megdőlni látszik. Ne szépítsük: Billy Bob Thornton másodszor is belelépett. És még csak nem is halkan lépett bele, mint ahogy Karinthy írta, hanem pofázva, grimaszolva. Nincs unalmasabb a tavalyi hányásnál, ez viszont nem mai bölcsesség, hanem a hányós-heremutogatós vígjátékok (lásd Tapló Télapó 1–2.) főszabálya. Nem a műfajjal van bajunk, csak azzal, hogy a hányástól a heremutogatásig vezető úton legfeljebb akkor élénkülnek fel a szereplők, ha alkalmuk adódik alantas gecinek szólítani a másikat. És gyakran adódik is, a kelleténél többször, hiszen az első látásra világos, hogy a szereplők többsége valóban alantas geci, minek erre ennyi szót pazarolni. Elkésett produkcióról van szó, hiszen a geci szó már nem az a tiltott gyümölcs, mint ami volt, a G-nap óta boldog-boldogtalan fennhangon ízlelgeti, de persze csak keveseknek áll jól. Tényleg, mintha a nagy forgatókönyvíró, Simicska Lajos is bedolgozott volna a filmbe, ámbár sehol egy olyan nagyszerű fordulat, mint amit Lajos a G-napon produkált. Az, hogy Billy Bob, a címzetes főgeci Télapónak van öltözve, már az első részben megvolt, egyedül tán az újdonság, ahogy Kathy Bates magához ragad egy dildót. Ilyen gyermeki örömmel legutóbb az Oscarját tartotta a kezében.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."