DVD

Üdv a mocsokban

  • - kg -
  • 2013. június 16.

Film

Semmi baj, másokkal is megesett már, hogy túl sokat nézték a Szemtől szembent, melynek temérdek macsó póza - nem szégyen ez - egy bizonyos korban (a mutáláson túl, de az első érettségi találkozón innen) igen lelkesítően tud hatni.

Az emberiség túlnyomó többségére a Szemtől szemben nem jelent veszélyt, az élet megy tovább, mint annak előtte, megtekintése után viszonylag kevesen gondolják azt, hogy nekik filmrendezőnek kell lenniük, s még ennél is kevesebben gondolják azt, hogy filmrendező-pályafutásukat De Niro és Pacino rabló-pandúr pózaival kéne feldobniuk. Egyes szerencsétlen esetekben, amikor ez mégis előfordul, vagy Gérard Depardieu fixírozta Daniel Auteuilt és viszont, vagy mint most, Mark Strong állja James McAvoy tekintetét. A britek all star csapatával megvalósított koppintásban McAvoy összeszorított szájjal szomorkodó zsaru, Strong pedig egy reggel-este enigmatikusan néző szuperbűnöző. Kettejük közt pedig az angol színjátszás színe-java szekundál: Ray Winston megszokott posztján Peter Mullan keménykedik érzelmesen, s míg Mike Leigh üdvözletét Ruth Sheen, Guy Ritchie-ét Jason Flemyng tolmácsolja. Andrea Riseborough még mindig nagy reménység, David Morrisey már rég nem az. Feltűnik a Vérturisták szakállas ámokfutója is, nevezzük őt közepes reménységnek. Semmi baj, másokkal is megesett már, hogy Michael Mann-nak képzelték magukat; addig nincs is nagy vész, amíg Ridley Scott egy technokrata tanítványa gondolja ezt, ám borzalmas következményekkel járhat, ha kisebb kelet-európai országokban is felüti a fejét a kór.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”