DVD

Üdv a mocsokban

  • - kg -
  • 2013. június 16.

Film

Semmi baj, másokkal is megesett már, hogy túl sokat nézték a Szemtől szembent, melynek temérdek macsó póza - nem szégyen ez - egy bizonyos korban (a mutáláson túl, de az első érettségi találkozón innen) igen lelkesítően tud hatni.

Az emberiség túlnyomó többségére a Szemtől szemben nem jelent veszélyt, az élet megy tovább, mint annak előtte, megtekintése után viszonylag kevesen gondolják azt, hogy nekik filmrendezőnek kell lenniük, s még ennél is kevesebben gondolják azt, hogy filmrendező-pályafutásukat De Niro és Pacino rabló-pandúr pózaival kéne feldobniuk. Egyes szerencsétlen esetekben, amikor ez mégis előfordul, vagy Gérard Depardieu fixírozta Daniel Auteuilt és viszont, vagy mint most, Mark Strong állja James McAvoy tekintetét. A britek all star csapatával megvalósított koppintásban McAvoy összeszorított szájjal szomorkodó zsaru, Strong pedig egy reggel-este enigmatikusan néző szuperbűnöző. Kettejük közt pedig az angol színjátszás színe-java szekundál: Ray Winston megszokott posztján Peter Mullan keménykedik érzelmesen, s míg Mike Leigh üdvözletét Ruth Sheen, Guy Ritchie-ét Jason Flemyng tolmácsolja. Andrea Riseborough még mindig nagy reménység, David Morrisey már rég nem az. Feltűnik a Vérturisták szakállas ámokfutója is, nevezzük őt közepes reménységnek. Semmi baj, másokkal is megesett már, hogy Michael Mann-nak képzelték magukat; addig nincs is nagy vész, amíg Ridley Scott egy technokrata tanítványa gondolja ezt, ám borzalmas következményekkel járhat, ha kisebb kelet-európai országokban is felüti a fejét a kór.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.