Film

Valami Amerika 3

Film

Legkésőbb a börtönben megtört Stohl András, alias Kokó bágyadt fingásánál érdemes szélnek ereszteni a szebb, jobb és legfőképp boldogabb világba vetett hitünket. Itt nem lesz rá szükség, nyilvánvalóan semmi sem lesz jobb úgy kábé még beláthatatlan ideig, a szellentős viccek után jön csak az análszexes, a terhes nős és az AIDS-humor, ami egyébként felvet egy filozófiai természetű kérdést is: hova lehet innen lejjebb menni a negyedik részben? A széria mostanra leszámolt minden sallanggal, mint jellemábrázolás, konfliktus, sztori, egyáltalán az igényesség illúziójának bármilyen gyenge megteremtése. Az igazi vicc az, hogy a lejtő alján találkozott a magyar társadalommal, ami csak rá várt: a film a rendszerváltás utáni magyar film második legnézettebb nyitó hétvégéjét abszolválta, csak A miniszter félrelép előzte meg. És mennyivel őszintébb film ez, úristen, ráadásul nemcsak a miniszternél! A fél Balaton az egyik maffiózóé, a másik fél a másiké, és még sorolhatnánk a hasonlóan jövőbe (jelenbe) látó mozzanatokat.

Ilyenformán nincs is más választásunk, mint komolyan venni ezt az egészet; íme, egy megfontolandó ajánlat arra, hogy a reménnyel együtt a morális érzékünket is engedjük le a vécén, és röhögjük ki a minket körülvevő őrületet. Még magunkat is. Legyünk idióták. Ne vitassuk el Herenditől, hogy megpillantotta a Dumb és Dumber, a Família Kft. és az Adam Sandler-filmek közös halmazát, és arra is rájött, hogy ebben a halmazban töltjük a mindennapjainkat mi is: gyűlölve mindent, ami kicsit más, és rettegve mindentől, ami kicsit új.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.